Egyre többen szeretik a finom ízes söröket. Így bizonyára tudják, hogy a világ legnagyobb sörgyártó cége az Anhauser Busch InBev is olyan söröket forgalmaz, mint a Stella Artois.
Ahogy a Coca-Cola vállalatnak, részben ennek a cégnek is vagy majdnem teljesen a Berkshire Hathaway a tulajdonosa. A cég többször alakult már át, mire Anheuser-Busch InBev NV (röviden AB InBev) cég lett. A piaci részesedése közel harminc százalék a világ összes sörfőzői közül. A cég központja a belgiumi Leuvenben található. Tizenhat főbb márkája már önmagában több, mint egymilliárd dolláros éves forgalmat hoz. Ezek a márkák a Stella Artois, a Budweiser, a Corona, a Beck’s, a Hoegaarden vagy a Leffe. Ezen kívül további 200 kis márkával rendelkezik. Az Anheuser-Busch világszerte sikeresnek bizonyult a saját sörkészítményeivel és most a cég a St. Louis munkásainak lehetőséget ad saját fejlesztésére. 2017-ben a St. Louis Post-Dispatch arról számolt be, hogy egy régóta üres épület újra nyitott, amely egykor kezdeti és erjedési műveletekkel foglalkozott. A cég úgy nyitotta meg, mint egy kis sörgyár, a „Star Shop Sörgyár” néven. A Dusty Rhodes, a Star shop főnöke szerint az alkalmazottak először azonosítani tudták és kitalálták, milyen sört kívánnak főzni. Ezután többféle komlót és malátát választanak ki, majd a helyben darálás és erjesztés után helyben szeretnék értékesíteni az italt.
A cég, mármint az Ambev, amely még nem volt tulajdonosa az Anheuser-Busch-nak 1999-ben alakult, a két legnagyobb brazil sörgyár, az Co. Antarctica Paulista és a Co. Cervejaria Brahma összeolvadásával.
Majd rengeteg átalakításon esett át. Így hamar a dél-amerikai és karibi térség meghatározó szereplőjévé vált. Az Anheuser-Busch 2008-ig a legmeghatározóbb vállalat volt az Amerikai Egyesült Államokban. 2008-ban például 12 amerikai és 17 külföldi gyárával a világ harmadik legnagyobb söripari cége volt kapacitása alapján, forgalomban pedig az első volt az Államok teljes területén. A fejlődés végén a két cég egyesült 2013-ban. De előtte 2008-ban egyesült az Anheuser-Busch-sal egy másik cég, az Interwebb, így jött létre a világ vezető söripari cége az AB InBev. 2013-tól viszont Anheuser-Busch InBev cégként szerepel nyilvántartásban. A másik legnagyobb húzása a vállalatnak, amikor 2015. október 13-án az AB InBev egy 70 milliárd fontos ajánlatot (részvényenként 44 font) nyújtott be legnagyobb riválisa az SAB Miller felvásárlására. A fúzió 2016. szeptember 28-án létre is jött. A SAB Miller 2016-os megvásárlása után a vállalat messze a világ egyik legnagyobb sörfőzőjévé vált, így a kisebb versenytársak számára elképzelhetetlen méretgazdaságosságot jelent és nem számítanak potenciális versenytársnak.
Ugyanakkor a cég márkái jelennek van kocsmákban, vendéglőkben, hotelekben, a boltokban. Most, hogy a Miller sör is hozzájuk tartozik, méltán lehet a vállalat az amerikai sörfogyasztók szemében vezető márka, amit már csak az koronáz meg, hogy Kínában és Nigériában is közkedvelt márka a Coronita és a Miller.
Az Anhauser Busch Inbev részvényei a héten 1,07%-ot korrigáltak, míg tulajdonosa a Berkshire Hathaway részvényei a héten 0,63%-ot emelkedtek, míg egy év alatt 16,51%-ot emelkedtek.
Értékpapír vásárlás és vagyonkezelés Ausztrián keresztül a Partner Bank közreműködésével. Vegye fel velünk a kapcsolatot →