A mai világban elkerülhetetlen, hogy egy nagyobb vállalat valamilyen módon ne jusson hozzá a saját privát információinkhoz.
Legjobb példa erre a közösségi médián történő hirdetések, melyek célközönségüket az adott személy keresési előzményei alapján tudják megtalálni. Viszont úgy látszik, hogy a világ legnagyobb technikai vállalata ennél kicsit drasztikusabb módszert alkalmazott.
A Microsoft igen jelentős bevételét képzi nagy sikerű konzol szériája az Xbox, melyből már a 3. generációs Xbox One platformot árulja a vállalat, noha kevesebb sikerrel, mint a Sony által gyártott Playstation 4.
A vállalat az utóbbi pár hónapban az eladások növelése érdekében egyességre jutott a Sony-val egy közös rendszer kialakításának céljából, illetve teljesen átvariálta üzleti stratégiáját a videó játékiparban. A napokban viszont kiderült, hogy a cég Xbox One eszközeit használó játékosokat használta fel üzleti célból, méghozzá úgy, hogy lehallgatták azok privát beszélgetéseiket játék közben. Az Xbox használati feltételei közt nem szerepel az említett lehallgatás, így valószínűleg ezért jelentette be a Microsoft a hír mellé, hogy kizárólagos céljuk a játék közbeni élmény növelése volt és a jobb hangminőség elérése a csevegő szobákban. Az, hogy mi lesz a következménye a vállalat „üzleti lépésének”, amit 2014 óta alkalmaz még nem nyilvános, viszont, ha kiderül, hogy az általuk gyűjtött adatok más cégek birtokába kerülhettek, akkor a vállalat egy a Facebook-hoz hasonló perre számíthat.
A Microsoft viszont a héten ismét egy vételi ponthoz érkezett, ugyanis árfolyama az elmúlt héten 2,41%-ot, míg az elmúlt egy hónap alatt 3,56%-ot esett viszont a Morgan Stanley elemzői még mindig vételi pozícióra alkalmasnak vélik a vállalatot.
Értékpapír vásárlás és vagyonkezelés Ausztrián keresztül a Partner Bank közreműködésével. Vegye fel velünk a kapcsolatot →