Alfréd és Berthe Renaultnak hat gyermeke született, Louis volt a negyedik. Talán a Condorcet líceumi évek tették, de a kis Louis már korán érdeklõdni kezdett a mûszaki újdonságok iránt. Órákat töltött Serpollet gõzautó mûhelyében, vagy Panhard motorokat bütykölt a család billancourti fészerében. Nem telt el sok idõ az iskola befejezése után, 1898-ban megépítette elsõ autóját, amely ? lóerõs volt, csuklós kardántengellyel és három fokozatú sebességváltóval.

 Voiturette B tipus

1898 karácsonyán a Lepic utca hepehupás úttestjén végiggördült az elsõ Renault. Aznap este még 12 autó talált gazdára. Így kezdõdött a Renault karrierje. 1899. február 25-én Marcel, Fernand és Louis megalapították a Renault Fréres céget.

 Louis Renault 1926-ban

1903-ban Marcel meghalt egy Párizs-Madrid motorversenyen. 1909 Fernand is meghalt, így Louis vette át egyedül a cég irányítását. 1914-ben kitört az I. világháború. A Renault fontos szerepet vállal: 75 mm-es lövedékeket gyárt egy új eljárással. A költséges és hosszas esztergálás helyett hidraulikus prést alkalmaznak így el tudják látni a francia és szövetséges antant erõket ágyú lövedékkel. 1918-ban a háborús erõfeszítésekhez a Renault FT 17 harckocsival járulnak hozzá.

 Renault FT 17 harckocsi

A háború végén Louis megházasodott, és megkapta a „Légion d’Honneur” Nagykeresztjét. A két háború közti idõszak a Citroennel való versengéssel telik. Gyártják a kocsikat és egyre újabb és újabb találmányaikkal, egyre korszerûbb jármûvekkel telnek meg a nagyvárosok utcái.

A Renault a francia hadsereg beszállítója lett 1939-ben. A „furcsa háború” után, a német megszállás következett, és a vállalat a német hadseregnek gyárt katonai jármûveket. A gyárak a Royal Air Force célpontjává váltak. A felszabadulás után – bár súlyos beteg -, kollaboráció vádjával letartóztatták. Már szinte haldoklott, mikor börtönbe zárták. Nem sokkal szabadulása után 1944. október 24-én meghalt.

Számos találmánya közül, sok ma is fontos része minden gépkocsinak.

 

A Renault teljesítménye igen hektikus. A recesszió hatására szinte megfelezõdött a papírok árfolyama. A 2013 elsõ félévi eladási mutatók nem sok jóval kecsegtetnek. Az eladások a várt emelkedéssel szemben 1,9%-kal csökkentek. Az elemzõk nem sok jóval bíztatnak, szinte senki nem ajánlja vételre a papírokat. A Portfolife a Renault papírjaiban nem érdekelt. Jelen írás nem tekinthetõ vételre ajánlásnak.

Szólj hozzá