James Quincey, a Coca-Cola vezérigazgatója egy befektetői megbeszélésen közölte, hogy a koronavírus miatt jelentősen visszaesett a vállalat üzleti dominanciája, emiatt pedig változtatásokat fognak eszközölni a marketing területén.
Az ügyvezető szerint a helyzet a koronavírus járvány végével változhat, de addig a direkt fogyasztók felé történő kommunikációs aktivitásokat lecsökkentik és a marketingkampányok megjelenését is redukálják a közmédiában. Jelenleg a Coca-Cola munkatársai piaci analízist végeznek, hogy mely területeken is érdemes a leginkább visszafogni a marketingkampányokat. A szekértői hírek alapján, a közösségi oldalakon elhelyezett reklámok visszafogása lesz a legoptimálisabb a vállalat kiadásainak stabilizálása érdekében. A Coca-Cola termékek eladási számaira a vendéglátóhelyek bezárása volt a legerősebb hatással, globális szinten 25 százalékkal esett vissza a forgalom április eleje óta. A Coca-Cola negyedéves jelentéséből kiolvashattuk azt, hogy alacsony forgalma volt a vállaltnak, a társaság március 27-ével záruló első negyedéves bevétele 1 százalékkal 8,6 milliárd dollárra csökkent, míg a Reuters konszenzusa alapján az elemzők 8,28 milliárd dollárt vártak.
A Coca-Cola vállalat részvényei ezen a héten 4,38%-ot estek. Viszont május 15-én a Fitch Ratings megerősítette a Coca-Cola European Partners plc (CCEP) hosszú távú befektetésre ajánlott besorolását BBB+ minősítésre és emellett stabil kilátásokkal rendelkező befektetésre ajánlott vállaltra minősítette a céget. A Fitch Ratings várakozásai szerint a Coca-Cola európai részlege 2022-től helyreállítja tőketartalékját és ennek fedezetét és feltételezi, hogy a társaság továbbra is konzervatív pénzügyi politikát folytathat.
Értékpapír vásárlás és vagyonkezelés Ausztrián keresztül a Partner Bank közreműködésével. Vegye fel velünk a kapcsolatot →