A történet 1909-ben kezdõdött. Eugéne Schueller a fiatal vállalkozó szellemû vegyész megalapította vállalkozását. Nagy hódolója volt a szebbik nemnek: úgy hitte hozzásegítheti a nõket, hogy még szebbek és kívánatosabbak legyenek. Elsõ terméke egy hajfesték volt, amit a párizsi fodrászatokban terített. Megfogalmazta hármas ars poeticáját: innováció, szépség, szolgáltatás. Ez a máig élõ triumvirátus lett mozgatórugója. Még 1908-ban szabadalmaztatta elsõ hajfestékét, amely szemben az addigi termékekkel nem hennát és egyéb természetes anyagokat, hanem olyan kemikáliákat tartalmazott, melyek lehetõvé tették jóval több színárnyalat megjelenítését.
40 éve halljuk ezt a szlogent. Ez a negyven év azonban csak kis részét fedi le a cég történetének, amelyik túlélt két világháborút, a nagy gazdasági válságot, és számos egyéb kataklizmát.
Eugéne Schueller laboratóriumában
Csak egy év telt el, és Schueller fodrász iskolát nyitott, ahol személyesen tanította és felügyelte az oktatást. Villámgyorsan kiépítette ügynöki rendszerét és egész Franciaországban teríteni kezdte forradalmian új hajfestékét. Sikeréhez hozzájárultak az általa szervezett fodrász bemutatók és az, hogy 1912-ben megvásárolta a La Coifurre de Paris ( Párizsi hajviselet ) címû magazint.
Az elsõ fodrász bemutató
Az I. világháború után új korszak kezdõdött. A nõk egyre nagyobb számban kezdtek el dolgozni, és ezzel párhuzamosan már nem csak az arisztokrácia hölgyei fordítottak egyre nagyobb figyelmet megjelenésükre. A lOreál átlépte az országhatárt, meghódította Európát, és hamarosan megjelent a tengeren túl Amerikában is. 1925-benmegjelent a piacon a LOreal arany villám. Ez a termék divatteremtõvé vált. Használatával sikerült a természetes szõkeséget megteremteni.
Az Arany Villám
Eljött a jazz korszak. A nõi haj rövidebb lett, megváltozott a formája, és különbözõ színekben tündökölt.
Mae West amerikai filmcsillag
Ekkorra már 40.000 fodrászat használta Franciaországban a cég termékeit. Eljött az idõ az akvizícióra. Schueller megvásárolta a Monsavont, és ezzel betört a szappan és a sampon piacra is. Az addig használt samponok összetételével (fekete szappanos vízbe kevert szódakristályok) szemben a LOreál zsíralkoholszulfátokat használt, melyek kímélték a fejbõrt és a hajat. Gyermeksamponját népszerû francia cirkuszokban népszerûsítette habzó versenyeken.
Schueller a média minden szegmensét kihasználta. Saját magazint indított immár korszerûbb formában és tartalommal, fõleg nõk számára, és a kor nevesebb mûvészeivel plakátot terveztetett.
LOreál plakát a 30-s évekbõl
Az 1936-os választásokat a népfront nyerte és bevezette a fizetett szabadságolást. Ebbõl az alkalomból a LOreál új termékkel rukkolt elõ: az Ambre Solairerrel, a barnító krémmel. A vállalat értékesítési hálózata egyre bõvült immár nemzetközi szinten is. Új leányvállalatok jöttek létre Olaszországban, Belgiumban és Dániában.
A II. világháború kitörése sem tudta megfékezni a cég növekedését. A francia nõknél az ellenállás egyik szimbóluma volt a hidegen dauerolt haj és a különbözõ kozmetikumok felrakása a testre és az arcra. Az igazi fogyasztói boom az 50-s években jött el. Az akkori szex bálványok, Marilyn Monroe és Brigitte Bardot, mind-mind LOreál termékeket használtak.
1950-re már több mint 100 vegyész dolgozott a cégnél az újabb és újabb termékeken. Eugene Schueller promóciós tehetsége elismeréseként 1953-ban Reklám Oscar díjat kapott. Ezt követõen jött a tinikorszak, amikor mindenki fiatalabbnak akart látszani. Ezt a tendenciát a vállalat ügyesen meglovagolta. Számos akvizíció után mára a LOreál a világ legnagyobb kozmetikai gyártójává nõtte ki magát. Jelenleg a kozmetikai piac 1/3-át birtokolja.
LOreál termékek többek közt:
- Lancôme
- Yves Saint Laurent
- Giorgio Armani
- Biotherm
- Cacharel
- Diesel
- Maison Martin Margiela
- Viktor & Rolf
- Ralph Lauren
- Kiehl’s
- The Body Shop
- Shu Uemura
- Stella McCartney
2009-re a LOREÁL papírjainak értéke a felére zuhant. Azóta sikerült visszatornásznia magát a 121 eurós szint fölé. Az elemzõk 140 euró körüli célárat vizionálnak.