A június elején a BYD által kirobbantott árháború az autópiacra terelte a kínai kormányzat figyelmét is. A kínai autógyártás és értékesítés sajátosságai miatt hatalmas raktárkészletek halmozódtak fel, viszont a nullkilométeres, parkolt autókat már beleszámolták az eladási statisztikákba. Ezen felül ezeket olcsóbban, a piaci áron alul tudták értékesíteni, ami növelte a tényleges forgalmat is. A piaci trükközésnek tavasszal vége lett, azonban a raktárkészletek kiürítése és a termelés csökkenése egy újabb jelenséget okozott: agresszív akciózás keretén belül olyan árháború robbant ki, ahol a kisebb autógyártók nem tudnak lépést tartani a nagyobbakkal.
A kínai gazdaságot már hónapok óta fékezi a deflációs nyomás, az autópiaci árháború ezt pedig tovább erősítette. Az árháború végével azonban átalakulhat az autópiac is: becslések szerint a jelenleg működő kb. 130 gyártóból 2030-ra kb. 15 marad pénzügyileg életképes. A kormányzati intézkedések miatt a BYD várható termelési számait is lefelé módosították, idén várhatóan 4,6 millió autót adhatnak el a várt 5,8 millió helyett. Azonban hosszabb távon győztesen kerülhetnek ki a kínai piacon zajló hatalmas versenyből, ennek pedig része az is, hogy közben a globális terjeszkedés is prioritás számukra.
Értékpapír vásárlás és vagyonkezelés Ausztrián keresztül a Partner Bank közreműködésével. Vegye fel velünk a kapcsolatot →




