A elmúlt hetekben-és napokban napvilágot látott újabb és újabb tõzsdei vállalkozások körüli botrányok miatt a Portfolife Tanácsadó Kft. elengedhetetlenül szükségesnek látja, hogy áttekintést, tájékoztatást nyújtson a megszokott magas színvonalon ügyfeleinek arról, hogy a Partner Bank AG-nál vezetett számláit és letétben lévõ értékpapírjait, a kialakult és egyre csak dagadó botrányok befolyásolják e illeve a Portfolife Tanácsadó Kft érintett e!
A rövid válasz a fenti kérdésre: A Partner Bank AG egy linzi központú értékpapír szolgáltató. Tevékenysége elenyészõ mértékben kapcsolódik a magyar piachoz és annak eseményeihez. Így a rendelkezésünkre álló információk alapján azt mondhatjuk, hogy EGYÁLTALÁN nem érintik hátrányosan sem az ügyfeleink tõkéjét, sem a cégünk mûködését, a sajnálatos magyar piaci folyamatok.
A Portfolife Tanácsadó Kft megalakulása óta eltökélte, hogy olyan pénzügyi szolgáltatóként jelenik meg a magyar piacon, ahol szakítva a hazai szolgáltatóknál jellemzõ extrém profitra éhes magatartással olyan eszközök felé fordul ügyfeleinkkel közösen, melyek nem ígérnek olyasmit, ami hosszú távon nem fenntartható. Tettük ezt annak ellenére, hogy a magasabb kockázatú eszközökkel szerintem ez nem titok, sõt mostmár mindenkinek egyértelmû nagyságrendekkel több bevételre tehetett volna szert a cég. Pontosan ezért szorgalmazzuk és hívjuk fel ügyfeleink figyelmét mindig arra, hogy szolgáltatásaink aprólékossága (konstruktív konzultáció, befektetési politika készítése) kizárólag megbízóink biztonságát szolgálja. Tevékenységünk az EU tõkepiaci iránymutatásait (MIFID II), és a magyar mellett az osztrák felügyelet (FMA) iránymutatásait követi.
Termékek nyújtása esetén mindig kiemelt fontosságú, hogy fizetõképes kibocsájtók termékeire támaszkodjunk, betartva azt az alapvetõ befektetési szabályt: hogy a félrevezetõ ígérgetések kora lejárt!
Kizárólag olyat biztosítunk az ügyfeleinek amelyek kiállják a nemzetközi vagy a hazai pénzügyi próblémák próbáját is. Éppen ezért nem kockázatos, átláthatatlanul mûködõ szolgáltatók eszközeibõl válogattunk ügyfeleinkkel közösen, hanem olyan szolgáltatókat keresünk, akik a saját elképzeléseink, elveink és etikai értékeink szerint mûködnek, illetve ezzel összeegyeztethetõ, hosszú távon (évtizedeken át) tartó értékteremtésre képes termékeket és szolgáltatásokat hajlandóak létrehozni. Röviden: Mi a ésszerû és fenntartható növekedés mellett tesszük le a voksunk.
Ezért esett 2010-ben a választásunk a Partner Bank AG osztrák szolgáltatóra, mert a cég mûködési modellje és a tulajdonosok hozzáállása a magyar piac többi szereplõjével ellentétben megfelelõ garanciát jelentett arra, hogy nem fordulhatnak elõ olyan esetek melyekkel jelenleg a sajtóban találkozni lehet. Az osztrák szolgáltatókat az FMA (osztrák felügyelet) az év 365 napjában folyamatosan ellenõrzi és 2 évente teljes, átfogó több héten át tartó auditot végez. A Partner Bank AG 23 év alatt ezeken az ellenõrzéseken olyan elmarasztalást sosem kapott aminek az eredménye azt let volna, amit az elmúlt idõszakban a sajtóban tapasztalhattunk. Sõt több ízben a felügyelet a Bank tevékenységét méltatta is a 100%-ban prúdens müködési modellje miatt. Ezen ellenõrzési eljárások eredménye biztosíthatja a Partner Bank AG ügyfeleit, hogy minden megfelelõen mûködik.
Ennek eredményeként az ügyfeleink portfóliói kockázat porlasztottak és a jelenlegi hazai botrányok ellenére is stabil, döntõen nemzetközi eszközökre épülnek, így az befektetéseket nem érintik hátrányosan a botrányok.
Szeretnénk még egyszer megerõsíteni, hogy a Partner Bank AG-t miért tartjuk továbbra is jó választásnak:
1. Az EU tõkepiaci normatíváinak új módszertanával mûködõ szolgáltatóról beszélünk, melynek mûködésével minden rendben van.
2. Nem érintette egyáltalán negatívan a svájci frank botrány, nem keletkezett vesztesége. A Bank nem végez devizakereskedést, opciókat sem köt, derivatívokat sem tart, sõt részvényeken tradelékeket (adás-vétel) sem végez.
3. Nincsenek hitelei, nem bocsájt ki saját kötvényt. (lásd: Hungária vagy Questor probléma)
4. Nincs saját számlás kereskedési jogosultsága, tehát az ügyfél pénzéhez semmilyen formában sem nyúlhat hozzá. (lásd: Buda-Cash probléma, FX probléma)
5. +1 Partner Bank elõny: Az általunk közvetített ügyfelek tõkéje, elkülönített vagyonként kezelt. Nem gyûjtõszámlákon ömlesztve tárolja a Bank, hanem névre szólóan, külön számlaszámmal (saját IBAN) és számla azonosítóval (letétiszám) kerül elhelyezésre.
Az elmúlt években szembe szélben kellett hajóznunk, olyan cégek kínálatával versenyezve aki az elmúlt hónapban fizetésképtelenné váltak. Látva azt, hogy beigazolódtak a korábbi félelmeink, klub-estjeink tartalma visszaigazolódtak azt kell mondjuk jó döntést hoztunk mind az ügyfeleink, mind a cégünk érdekében.
Köszönjük az ügyfeleink eddigi bizalmát, mi tovább folytatjuk a megkezdett munkát!