A PortfoLife Zrt. Panaszkezelési Szabályzata
Bevezetés
- A PortfoLife kiegészítve a mindenkor Belső Adatvédelmi Szabályzat rendelkezéseit, létrehozta a jelen Panaszkezelési Szabályzatot.
- Üzemeltető a panaszkezelési eljárása során mindent megtesz annak érdekében, hogy a panaszt alaposan, elfogulatlanul és a lehető legrövidebb időn belül kivizsgálja, a Panaszos számára minden esetben megfelelő, kielégítő választ adjon, és a megalapozott panaszokat mielőbb orvosolja.
I. A Panaszkezelési Szabályzat célja
- PortfoLife Zrt. panaszosainak, panaszkezelési igényeinek magasabb szintű kielégítése, átlátható és hatékony kezelése, valamint a
- vonatkozó jogszabályok betartása.
II. Panaszkezelési fogalom meghatározások
- A PortfoLife Zrt. a következő fogalmakat használja a jelen Panaszkezelési Szabályzatban és annak mellékleteiben, ezért javasolja a következő fogalmak részletes áttekintését:
- Üzemeltető: Más néven szolgáltató, a PortfoLife Zrt. (székhely: 1034 Budapest, San Marco utca 19. I.emelet 1., cégjegyzékszám: 01-10-142516, adószám: 32380473-2-41, telefonszám: 70 631 5834, e-mail: info@portfolife.hu, önállóan képviseli: Nagy Gábor Márton)
- Panasz: A panasz az Üzemeltető szolgáltatásaival, vagy mulasztásával szemben felmerülő minden olyan kifogás, bejelentés, reklamáció, melynek rendezésére a panaszos egyértelműen és kifejezetten az Üzemeltető eljárását kéri a jelen Panaszkezelési Szabályzatban meghatározott módok valamelyikén, amelyet az Üzemeltető teljes körűen megvizsgálni és megválaszolni köteles.
- Panaszos: Minden olyan, a 2013. évi V. törvény alapján fogyasztónak minősülő személy, aki az Üzemeltető szolgáltatásait igénybe vette, vagy megigényelte (Ügyfél), és az Üzemeltető szolgáltatásával, vagy mulasztásával szemben panaszt fogalmazott meg, amelyet a jelen Panaszkezelési Szabályzatban meghatározott módok valamelyikén az Üzemeltető számára eljuttatott.
- Ügyfél (vagy Vendég): az Üzemeltetővel kapcsolatba kerülő fogyasztó, aki a gyakorlatban az Üzemeltető valamely szolgáltatását igénybe vevő természetes személy.
- Fogyasztó: a 2013. évi V. törvény 8:1. § (1) bek. 3. pontja alapján a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
- Munkatárs: az Üzemeltetővel megbízási-, munka- vagy egyéb jogviszonyban levő természetes személy, aki az Üzemeltető szolgáltatásainak ellátásnak, teljesítésének feladatával van megbízva és akinek tevékenységével kapcsolatban az Üzemeltető teljes felelősséget vállal a fogyasztók, vendégek, panaszosok és más harmadik személyek irányában.
III. A szabályzat hatálya
- Jelen szabályzat személyi hatálya kiterjed az Üzemeltető minden, panaszkezeléssel megbízott Munkatársra, akik kötelesek megismerni jelen Panaszkezelési Szabályzat rendelkezéseit és azok betartásáért személyes felelősséggel tartoznak.
- Jelen szabályzat személyi hatálya kiterjed minden Panaszosra.
- Jelen szabályzat tárgyi hatálya kiterjed a panaszokra, valamint minden panaszkezelési tevékenységre.
- Jelen Szabályzat 2023. október hó 1. napjától további rendelkezésig vagy visszavonásig hatályos.
IV. A szabályzat alapelvei
A panaszok teljes körű kivizsgálásának és megválaszolásának elve
- Az Üzemeltető számára a legfontosabb, hogy Ügyfelei mindig elégedettek legyenek az általa nyújtott szolgáltatásokkal. Ezért Üzemeltető a panaszokat pártatlanul és teljes körűen, egyenlő eljárás keretében vizsgálja ki, mely vizsgálat fontos minőségbiztosítási és minőségjavítási információkat is hordozhat.
- Az elvnek megfelelően, Üzemeltető kötelezi magát, hogy olyan választ ad, melyben részletesen kitér a panasz teljes körű kivizsgálásának eredményére, a panasz javasolt rendezésére, megoldására vonatkozó intézkedésekre.
A panasz megkülönböztetés nélküli elbírálásának elve
- Üzemeltető a panaszokat és Panaszosokat mindenfajta megkülönböztetés nélkül, egyenlően, ugyanazon eljárás keretében és szabályok szerint kezeli.
V. A panaszbejelentés módjai
- Szóbeli panasz
- személyesen
- telefonon keresztül a telefonszámon
- Írásbeli panasz
- postai úton: PortfoLife Zrt., 1034 Budapest, San Marco utca 19. I.emelet 1.
- elektronikus levélben: info@portfolife.hu
- személyesen vendégkönyvbe tett írásbeli panasszal, vagy a panaszbejelentő nyomtatvány kitöltésével,
- bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett Üzemeltető számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.
VI. Panaszkezelési eljárás
- Panaszos panaszát szóban vagy írásban közli az Üzemeltetővel.
- Telefonon (vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával) közölt szóbeli panaszt az Üzemeltető köteles egyedi azonosítószámmal ellátni. A számot az Üzemeltető a Panaszossal közli.
- Amennyiben a Panaszos panaszát szóban teszi meg, úgy arról az Üzemeltető jegyzőkönyvet vesz fel.
- Üzemeltető a szóbeli panaszt annak közlése után azonnal megvizsgálja, és lehetőség szerint orvosolja. Ha az azonnali orvosolás lehetséges, úgy Üzemeltető a jegyzőkönyvben feljegyzi az orvoslás módját, idejét is, és a jegyzőkönyvet az Iratkezelési Szabályzat szerint iktatja, a Belső Adatvédelmi Szabályzat szerinti ideig nyilvántartja, egy példányát a Panaszosnak megküldi/átadja.
- Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, vagy ha a Panaszos a panasz megoldásával, kezelésével nem ért egyet, az Üzemeltető a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát
- személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Panaszosnak átadni,
- telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Panaszosnak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni.
- A válasz a Panaszos számára történhet postai úton, elektronikus úton küldött levél (e-mail), valamint fax és távirat segítségével is.
- A jegyzőkönyv mintája a jelen Panaszkezelési Szabályzat I. sz. mellékletében található.
- Írásbeli panasz történhet panaszbejelentő nyomtatvány Panaszos által történő kitöltésével is.
- A panaszbejelentő nyomtatvány mintája a jelen Panaszkezelési Szabályzat II. sz. mellékletében található.
- Az írásbeli panasz, valamint a jegyzőkönyvbe vett panasz kivizsgálását az Üzemeltető panaszkezeléssel megbízott Munkatársa végzi az összes vonatkozó körülmény figyelembe vételével. Munkatárs kialakítja az álláspontját, majd a jegyzőkönyvet, panaszbejelentő nyomtatványt, a körülményeket és az álláspontját az Üzemeltető ügyvezetője számára feltárja, aki a panasszal kapcsolatos döntését meghozza, amelyet Munkatárs a Panaszos felé haladéktalanul továbbítani köteles az 6. pontban meghatározott módok valamelyikén.
- Munkatárs és az ügyvezető a panaszt oly módon vizsgálja ki, hogy az írásbeli panasszal kapcsolatos, indokolással ellátott döntést írásban, a panasz közlését követő 15 napon belül kell megküldeni a Panaszosnak úgy, hogy az elküldés ténye és időpontja igazolható legyen. A panaszügyben hozott érdemi döntésnek pontosnak, közérthetőnek és egyértelmű indokolással ellátottnak kell lennie. Amennyiben a döntést közlő irat jogszabályra hivatkozik, a jogszabályhely megjelölése mellett annak rendelkezését is ismertetni kell. A döntés közlésével egyidejűleg tájékoztatni kell a Panaszost a rendelkezésére álló igényérvényesítési és jogorvoslati lehetőségekről, az adott szervek nevének és elérhetőségének feltüntetésével.
VII. A panasznyilvántartás
- Tekintettel a panaszbejelentések elérhető, igen különböző módjaira, különösen hangsúlyos a különböző módokon tett panaszok egységes nyilvántartásban történő kezelése.
- Üzemeltető a panaszokat beazonosíthatóan és visszakereshetően nyilvántartja (a vonatkozó, hatályos jogszabályban meghatározott határideig: 1997. évi CLV. törvény 17/A § 7. bek. alapján a felvételtől számított 5 évig).
- A nyilvántartás tartalmazza az egyes panaszok okait képező tényeket, a feltárt tényeket, eseményeket, eljárási cselekményeket, az Üzemeltető részéről eljáró személyeket, tartalmazza az írásbeli panaszt vagy annak másolatát, a vonatkozó időpontokat.
- A nyilvántartásból az egyes panaszokra adott válaszadási határidőnek egyértelműen megállapíthatónak kell lennie.
- Üzemeltető a panaszok nyilvántartását oly módon alakította ki, hogy az alkalmas legyen statisztikák készítésére, melynek célja többek között a panasz ügyintézés hatékonyságának mérése, illetve a panaszügyekből levonható tapasztalatok beépítése a minőségirányítási, minőségbiztosítási rendszerbe.
VIII. A panaszkezeléssel megbízott Munkatársak
- Üzemeltető a következő munkakörrel/feladatkörrel megbízott Munkatársa(i) járhat(nak) el a panaszkelésekkel kapcsolatban:
- Adminisztratív feladatokat ellátó Munkatárs
- Az 1. pontban meghatározott munkakörű/feladatkörű Munkatársak érdemi döntést nem hozhatnak, és betartani kötelesek az Üzemeltetőre vonatkozó, a jelen Panaszkezelési Szabályzatban, valamint a jogszabályokban meghatározott rendelkezéseket. Feladatuk a panasz továbbítása a 3. pontban meghatározott személy felé.
- Panaszügyekkel kapcsolatban érdemi döntés meghozatalára kizárólag az Üzemeltető önálló képviseleti joggal rendelkező tisztségviselője jogosult.
IX. A panaszkezeléshez fűződő tájékoztatási kötelezettség
- A panaszkezeléshez fűződő tájékoztatási kötelezettséget az Üzemeltető úgy teljesíti, hogy
- a panaszbejelentő nyomtatvány és a jegyzőkönyv kitölthető mintáját, valamint
- a mindenkor hatályos Panaszkezelési Szabályzatot elérhetővé teszi a fogyasztók számára.
- Ugyanakkor Üzemeltető felhívja a figyelmet arra, hogy minden írásbeli panaszt, függetlenül attól, hogy a nyomtatvány kitöltésével készült-e, vagy sem, panaszként kezel és nyilvántart.
- Üzemeltető a panasszal, a panasz felvételével, jegyzőkönyvbe vételével és/vagy nyilvántartásával kapcsolatban a következő adatokat kezeli, kérheti a Panaszostól, betartva a vonatkozó jogszabályokat, különösen a 2011. évi CXII. és az 1997. évi CLV. törvényeket, valamint az adatvédelemmel kapcsolatos belső szabályozást:
panasz azonosítója
panasz beérkezésének időpontja
panaszos neve
panaszos telefonszáma
a hívás időpontja (ha telefonon történt a panasz bejelentése) a beszélgetés során megadott személyes adatok
számlázási/levelezési cím panaszolt szolgáltatás
csatolt dokumentumok panasz oka
maga a panasz Panaszos igénye
- A Panaszos fent felsorolt személyes adataira a beazonosíthatóság, a kapcsolattartás és a hatékony panaszkezelés miatt van szükség.
- A bekért és/vagy rendelkezésre bocsátott személyes adatok és azokhoz kapcsolódó nem személyes adatok kizárólag a panaszkezelés célját szolgálják, ezen kívül nem szolgálnak és nem szolgálhatnak egyéb adatkezelési célt.
- Egyebekre a Belső Adatvédelmi Szabályzat rendelkezéseit kell alkalmazni.
X. Jogorvoslat
- Tekintettel arra, hogy Üzemeltető 15 napos válaszadási határidőt határozott meg, úgy ennek eredménytelen eltelte esetén a panaszos az alábbi testületekhez, illetve hatóságokhoz fordulhat:
- A járási hivatalok járnak el a fogyasztóvédelmi jogvitákban első fokon, ezért Panaszos fogyasztói panaszával a lakóhelye szerint illetékes járási hivatalhoz fordulhat, melynek elérhetőségeit az alábbi linkre kattintva, lakóhelyének megjelölésével kiválaszthatja, így az aktuális, pontos elérhetőségeket közvetlenül megtekintheti: http://jarasinfo.gov.hu/
- A vonatkozó kérelemnek tartalmaznia kell a Panaszosnak (Fogyasztónak) és képviselőjének a nevét, lakcímét vagy székhelyét, Panaszosnak a hatóság döntésére való kifejezett kérelmét, továbbá meg lehet adni az elektronikus levélcímet, a telefax számát vagy telefonos elérhetőséget.
- A kérelemnek fentieken túl tartalmaznia kell: a kérelemmel érintett vállalkozás, tehát az Üzemeltető nevét (PortfoLife Zrt.), valamint ha a Panaszos rendelkezésére áll, székhelyének címét (1034 Budapest, San Marco utca 19. I.emelet 1.), a feltételezett jogsértéssel vagy a kifogásolt magatartás elkövetésének helyét, ha ez különbözik a székhelytől, a beadvány tárgyának rövid leírását a rendelkezésre álló dokumentumokkal alátámasztva, ideértve különösen az Üzemeltetőnek a Panaszos megkeresésére adott válaszlevelét, a szóbeli panaszról felvett jegyzőkönyvet, vagy postai úton benyújtott panasz esetében a feladás igazolását szolgáló dokumentumot.
- Tekintettel arra, hogy az elsőfokú eljárás illetékmentes, így a kérelmen illetéket nem kell leróni.
- Üzemeltető felhívja a Panaszosok és egyébként minden Fogyasztó figyelmét arra is, hogy a járási hivatalok fogyasztóvédelemmel foglalkozó szakembereinél tanácsokat is kérhetnek jogaikkal, termékszavatossággal és egyebekkel kapcsolatban. Másodfokú ügyekben országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. Üzemeltető nyitott arra, hogy online vitarendezési platform segítségével oldja meg az esetlegesen felmerülő vitás kérdést. Az online vitarendezési platform elérhető a következő linken: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&ln g=HU
- Panaszos panaszával jogosult Békéltető Testület közreműködését is kérni, panaszát ezen testület előtt is intézheti. Panaszos a lakóhelye szerint illetékes Békéltető Testület elérhetőségét, lakóhelyének megadásával, az alábbi linkre kattintva érheti el: http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
- Üzemeltető ezúton tájékoztatja a Panaszosokat, hogy az Üzemeltető székhelye szerinti Békéltető Testület az alábbi:
PEST MEGYEI BÉKÉLTETŐ TESTÜLET
Cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2/204.
Telefon: 269-0703
Fax: 269-0703
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
Ügyfélfogadási rend: K, Sze, Cs: 9.00-14.00
- Üzemeltető az esetleges jogvitákat elsődlegesen peren kívüli egyeztetés útján kísérli meg rendezni.
- Bírósági eljárás. Panaszos jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény rendelkezései szerint. Panaszos a bírósági hatáskörökkel és illetékességgel kapcsolatosan a www.birosag.hu honlapon tájékozódhat.
XI. Záró rendelkezések
- A panasz kivizsgálása térítésmentes, azért külön díjat az Üzemeltető nem számolhat fel.
Kelt: 2023. október hó 1. nap
Nagy Gábor Márton
Ügyvezető Igazgató
PortfoLife Zrt.