Úgy tűnik, hogy a kínai elektromos autógyártás behozhatatlan előnyre tett szert, de ez még csak a kezdet!
Az AlixPartners tanácsadó cég segítségével betekintést nyerhetünk a számokba, ugyanis részletes statisztikával jelentkeztek kiadott közleményükben. Aszerint vizsgálták az elektromos autózást, hogy mekkora mennyiségű villanyautós hatótávolság került forgalomba az elmúlt 3 hónapban.
Egy igen jelentős és beszédes szám lett a hatótávolságok összessége, miszerint: 22,5 millió kilométernyi villanyautós hatótáv került forgalomba Kínában. A dobogó többi helyezettje is igen szép eredményeket tudhat magáénak.
Európa 12,6 millió kilométerrel, Észak-Amerika pedig 9,9 millió kilométerrel büszkélkedhet.
A globális verseny győztese nem kis előnnyel a Tesla lett, ami nem is annyira meglepő, hiszen egymaga 10,6 millió kilométernyi elektromos hatótávot hozott létre csak a második negyedévben. A második helyet a Renault-Nissan érdemelte ki, 6 millió kilóméterrel a háta mögött.
A top 10-be 5 kínai autómárka kapott helyett (BYD, BAIC, Geely, Zhidou, Jianghuai). Ez az eredmény szintén azt mutatja, hogy óriási sikernek örvendhet a kínai elektromos autózás.
Ha ez a dicsőség még nem lenne elég:
Az ország vezetése bejelentette, hogy 2025-re a helyi autóeladások egy ötödét elektromos autóknak és konnektoros hibrideknek kell adniuk. Ez alapján kijelenthetjük, hogy már jövőre el kell kezdeniük a villany- és hibridautók arányának növelését.
Vajon sikerül betartani a kvótát?
Forrás: http://totalcar.hu/magazin/hirek/2017/09/09/brutalisan_terjed_kinaban_az_elektromos_autozas/?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link