A Warren Buffett által vezetett Berkshire Hathaway teljesen eladta a BYD-ban még 2008-ban szerzett részesedését. Ez nem hirtelen következett be: a cég még 2022-ben kezdte el csökkenteni a 225 millió BYD részvényt, amelynek 2024-re már 76%-át eladta. A maradék részesedéstől is megváltak idén. Az elmúlt 17 év alatt így 4500 százalékos hozamot szereztek az üzletből, aminek kezdő értéke 230 millió dollár volt. A BYD részvény árfolyama a hírre három százalékkal csökkent, ami nem jön jól az általuk kirobbantott árháborús piaci környezetben.
A BYD növekedését idén több dolog is nehezíti. Az EU tavaly 45%-os vámot vetett ki a Kínában gyártott elektromos autókra, amivel az állami támogatást élvező külföldi autógyártók előretörését igyekeztek megakadályozni. A BYD egyébként bejelentette, hogy 2028-ig minden Európában eladott autója helyben, a szegedi és törökországi gyárban készül majd, így csökkentve ezt a terhet. A kínai autópiacon hatalmas raktárkészlettel működő autógyártók piaci gyakorlatait a kínai kormányzat sem nézi jó szemmel már: a készletek csökkentésére a BYD visszafogta a termelését és nagy akciózásba kezdett, ami végül hónapokig tartó árháborút robbantott ki a piacon. Középtávon ők sem jönnek ki jól belőle: a termelés mellett a kereslet is visszaesett, miközben a kisebb gyártók előnyhöz jutottak. A kormányzat kéri az autógyártókat, hogy hagyjanak fel az akciózással, ami növeli az országban uralkodó deflációs kockázatokat.
Értékpapír vásárlás és vagyonkezelés Ausztrián keresztül a Partner Bank közreműködésével. Vegye fel velünk a kapcsolatot →
https://youtu.be/Pvx6kdIM1tA




