E-mobility vagyonkezelt részvénykosár

 

A Tesla sikere Kínában is nagy

A Tesla modellek egyedisége és megbízható működése teszi piacvezetővé a járművet, viszont ennél sokkal több áll a Tesla vállalat sikerének hátterében. Kínában a leggyorsabban terjednek és fogynak az elektromos járművek. A Tesla erre építve úgy döntött, hogy nem csak autóit fogja kiszállítani az országba, hanem egy komplett gyárat fog felhúzni, ez lett a Gigafactory. A teljes művelet kínai partner bevonása nélkül valósult meg, így a helyi gyártókapacitások kiépítése után még az áfamentességet is megkapja a kínai üzemük, tehát nem kell 10 százalékos általános forgalmi adót kifizetni az eladott elektromos autók után. Az elektromos autók terjedése hihetetlen mértékben növekszik és Kína szeretne az első helyen maradni a jármű piac az elektromos autózás területén. Globálisan nézve a hagyományos járművekre igen sok változás vár, mivel a legtöbb országban már elrendelték a klímaválság elleni akciókat, melyek nagy része a benzines/dízel járművek korlátozásáról szól. Egy idő után mindenki jobban fog járni az elektromos autókkal, így igen előnyös Kínának, ha növeli a felhozatalt.

Persze a Tesla ilyen téren nem csak Kínában gondolkodik, hanem Európában is, ezért nemsokára kezdetét veszi a Németországi Gigafactory felépítése. A gyárat Berlinben fogják felhúzni 2022-re az eddigi tervek alapján. Ezek után a Teslának minden joga meglesz arra, hogy termékeire ráaggassa a „Made in Germany” címkét a piacra dobásnál és mivel Európában a német minőségnek igen jó híre van, ezért nem csodálkoznánk, ha emiatt (is) úgy vinnék a Tesla-kat, mint a cukrot.

A Tesla részvénye ezen a héten 304 eurón zárt, miután egy törésteszt miatt 4,28%-ot esett a cég részvényének értéke.

 

A Volkswagen-nél nincs megállás

A Volkswagen már többször is kiemelte mennyire fontos az elektromos autók fejlesztés. A héten Los Angelesben a Volkswagen új kiegészítést mutatott be az elektromos koncepcióautók sorozatának, amely futurisztikus és praktikus is. A korváltás első darabjaként emlegetett ID 3-at a frankfurti autoshow-n debütálta a Volkswagen, úgy látszik igen nagy sikerrel. Azóta pedig szóba került már az ID4 is, illetve egy újabb autó is, ami szintén a vállalat elektromos flottáját fogja erősíteni. Az ID Space Vizzion néven ismert új jármű családközpontú kocsi lesz, mely a sportos ID Vizzion SUV-on alapul, amelyet a cég 2018-ban jelentett be. Az ID Space Vizzion technikailag egy koncepcióautó, de a Volkswagen nem szeretne lemaradni egy lépéssel sem az elektromos autók piacán, így már 2022-ben ki fogja adni az autót. A cég eltervezte, hogy az elkövetkezendő 10 évben 22 millió elektromos autót kívánnak értékesíteni. A Volkswagen megmaradt a családbarát elektromos autók gyártásánál, mivel ilyen téren Európában kevés vetélytársa akad.

A Volkswagen vállalat részvényei 176,85 eurós értékkel zárták a hetet.

 

Az Nvidia-t célba veheti az Intel

Az Nvidia, Intel és az AMD közötti harc fokozódott, jelenleg az Nvidia és az AMD tűnik ki a mezőnyből, az Intel most próbálja a lemaradásait pótolni. Jelenleg az Intel Core új generáció szériája igen jól teljesít a piacon, de még mindig nem éri be az említett két riválist. Az Intel viszont nem adja fel a harcot és bejelentette legújabb termékét, mellyel az Nvidia-t célozza meg. A Xe Graphics Architecture videókártya lesz az első „exascale grafikus kártya” a piacon, mely egy teljesen új technológiára fog alapulni a vállalat elmondása alapján. A trükkje az lesz, hogy az Intel a Multi-Chip Module (MCM) kialakítást fogja használni, amely egy nagy chipet kisebb ’chip -ekre’ oszt fel, ezzel nagyobb sebességű processzorokat tud alkotni majd a közel jövőben. Egy másik dolog, amely az Intel látómezőjébe került, azaz Nvidia egyik legsikeresebb projektje, a CUDA nyelv a GPU programozásához. Az Intel tervei közt van ezen nyelvezet integrálása az új OneAPI programozási modelljébe, amelyet az Intel a GPU, a CPU és az AI gyorsítók programozásánál használ majd fel.

Ezen a héten az Intel részvénye 0,57%-ot, míg az Nvidia részvénye 3,09%-ot menetelt felfelé.

 

Újabb befektetés a SoftBank által

A SoftBank mintegy 300 milliárd jen, azaz 2,76 milliárd dollár finanszírozást kaphat Japán vezető bankjaitól, melyet arra használ majd, hogy megnövelje részesedését a WeWork anyavállalatában a We Co.-ban. Noha a SoftBank-nak több mint 2 trillió jen van a kezében, fontolóra veszi a további pénzeszközök kölcsönbe vételét, hogy fenn tudjon tartani egy bizonyos szintű készpénztartalékot. A bankok számára-ideértve a SoftBank fő hitelezőjét, a Mizuho Financial Group-ot-ez ritka pénzkezelési lehetőséget kínál a rendkívüli kamatlábak mellett az országban. Hozzá kell tenni, hogy a bankok a SoftBank Vision Fund befektetői is egyben. A 2010-ben alapított WeWork hosszú távú bérleti szerződéseket köt az egész világon, az irodahasználatot magánszemélyeknek és vállalkozásoknak adja bérbe. A jövedelmezőséggel kapcsolatos kétségek igen megnehezítettek a cég elindulását a piacon, viszont a SoftBank támogatása végül sikeres üzletté tette a vállalatot. A SoftBank és a Vision Fund összesen 9,15 milliárd dollárt fektetett be a We-be.

A Softbank részvénye ezen a héten 2,18%-ot korrigált és 34,70 eurón zárt.

 

Az Alibaba eléri végre a Hongkong-i tőzsdét

Az Alibaba kínai kiskereskedelmi óriás elindította az idei év legnagyobb részvényei eladását, és azt tervezi, hogy Hongkongban való tőzsdei jegyzéssel 100 milliárd HK (10 milliárd font) összeget gyűjt be. Az eladást a legtöbb szakértő a Hongkong-i piac fellendülésének tekinti, az öt hónapos erőszakos kormányellenes tüntetések után, mely során a terület recesszióba zuhant. Hongkong gazdasági aktivitása több mint 3%-kal esett vissza a szeptemberig tartó három hónapban az export visszaesésének, valamint a fogyasztói és turisztikai kiadások összeomlásának következményeként. Az Alibaba Kína legnagyobb tőzsdén jegyzett társasága 500 millió részvényt értékesít, de jelentős kereslet esetén további 75 millió részvényt kínál a befektetőknek. Ez azt jelenti, hogy az Alibaba 88 milliárd hongkongi dollár és 101 milliárd hongkongi dollár közötti összegre tehet szert. Az e-kereskedelemmel foglalkozó cég eredetileg már júniusban benyújtotta a tőzsdei terveket, viszont azok felfüggesztésre kerültek, mivel a rendőrség és a demokráciát támogató tüntetők összecsapása fokozódott. Az Alibaba részvényeivel november 26-án kezdődik a kereskedés a hongkongi tőzsdén. Az Alibaba hongkongi tőzsde mellett 2019-ben továbbra is a legnagyobb részvénykínálat lesz a globális piacokon. A bankok, köztük a Credit Suisse, a Citigroup és a JP Morgan valószínűleg nagy díjakat számolhatnak fel az üzletért.

Az Alibaba cég részvény árfolyama ezen a héten 0,60%-ot, míg az elmúlt egy hónap alatt 10,21%-ot erősödött.

 

A BYD jövőbeli tervei

A BYD jelentős megrendelést kapott Indiától. Az Eto Motors, az elektromos járműpark-üzemeltető kezdetben 50 darabot rendelt a T3 BYD transzporterekből. 2020 végére az Eto Motors a továbbiakban körülbelül 4000 három- és négykerekű elektromos járművet akar még beszerezni. A BYD Company gyárai felelnek az akkumulátorokért, a motorokért, a motorvezérlőkért és az erőátvitelért. Az ETO biztosítja az alvázat és a felfüggesztést. Műszaki adatok szempontjából mind a háromkerekű, mind a négykerekű változat 1,5 óra alatt éri el a teljes feltöltést egyenáramú töltőberendezéssel és mindkettő támogatja a szabványos AC töltőket. Töltés után mindkét modell akár 300 km-t is képes megtenni.

India mellett a vállalat az európai piacra is szeretne betörni teherautóival. Az első az európai vásárlók számára elérhető teherautó a T6 könnyű teherautó lenne, valamint a repülőterek, kikötők és elosztó központok vonatkozásában a tervezett teherautó, az Q1M Yard Tractor látná a felmerülő igényeket.

A BYD Electronic részvénye ezen a héten 2,8%-ot erősödött, így vállalat részvényei ismét eljutottak az 1,68 eurós árfolyamra.

 

 

Kopernikus vagyonkezelt részvénykosár

 

Az AptarGroup teljesítménye ebben a negyedévben

Az AptarGroup 2019 harmadik negyedévében kiigazított, 95 centes részvényenkénti eredményt ért el, mely meghaladja a szakérők 93 centes becslését. A beszámoló alapján a társaság részvényenként 85 cent jövedelmet könyvelhetett el az előző negyedév 60 centjéhez képest. A teljes bevétel 5%-kal javult az előző év azonos időszakához képest, 701 millió dollárra a szeptember végi negyedévben. Az árbevétel növekedése és az akvizíciók mindegyike 4%-ot tett ki. A legtöbb szakértő az erős keresletet a gyógyszerellátás és az élelmiszer-elosztó megoldások jelentős fejlődésével indokolták. A Beauty szegmens összes bevétele 4%-kal csökkent az előző év azonos időszakához képest, 328,2 millió dollárra. A kiigazított működési jövedelem a harmadik negyedévben 7,2%-kal csökkent az előző év azonos időszakához képest, 20,7 millió dollárra. Az egészségügyi szegmens összes bevétele 18,3%-kal ugrott az előző évhez képest, 269,2 millió dollárra. Az iparágban vezető gyógyszeradagoló eszközök széles körű igénye vezette e szegmens legfontosabb növekedését. A kiigazított működési jövedelem 11,2%-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest, 79,7 millió dollárra a harmadik negyedévben.

Az AptarGroup részvényárfolyama ezen a héten 1,36%-ot menetelt felfelé.

 

A L’oréal és az online marketing

A globális szépségápolási társaság a napokban tette közzé 2019-es féléves eredményeit, és a globális e-kereskedelem bevételének 48,5% -os növekedését jelentette be, amely a csoport teljes árbevételének több mint 13%-át teszi ki. Michael Kingston, a L’Oréal Americas informatikai igazgatója ezen a héten San Franciscóban, a Dreamforce rendezvényen lépett fel, és bemutatta, hogy milyen pozitív hatással volt a gyártóra az online kereskedelem bevezetése. A vállalat több szolgáltatást is vásárolt a Salesforce felhőalapú eszközcsaládtól, beleértve a kereskedelmi felhő, marketing és szolgáltatási felhő rendszereket. „Évről évre tovább bővítettük partnerségünket a Salesforce-szal, mert a platform lehetővé teszi a gyors kommunikációt, folyamatos innovációt és a fogyasztók elérését bárhol a világon. Akár üzletben, akár online a L’oréal igyekszik következetes vásárlási utat létrehozni és személyre szabott szépségélményt biztosítani”.nyilatkozta Kingston. Annak ellenére, hogy a cég több mint egy évszázados, Kingston úgy gondolja, hogy a L’oreal „csak most kezdődik” és azzal a céllal állt elő, hogy továbbra is a kiváló termékekre és tapasztalatokra fogják építeni a céget. A társaságnak több mint 35 különböző márkája van, amelyek mind a L’oreal család részei, de mindegyiknek megvan a saját egyéni megjelenése, jellege és innovatív újítása.

A L’oreal vállalatnál az elmúlt 3 évben hatalmas növekedést láthattunk, a vállalat részvényei ezen időszak alatt 59,36%-ot növekedtek.

 

A Novartis újabb céggel szeretne bővülni

Az amerikai Medicines vállalat, mely az ígéretes koleszterin gyógyszer kifejlesztője már sok más társaság figyelmét felhívta magára, de a jelek szerint a Novartis fogja elvinni a cég által nyújtott lehetőségeket. A Novartis már tárgyalásokat folytat a New Jersey-i székhelyű vállalattal a lehetséges beszerzésről. A svájci gyógyszergyártó cég jelenleg nem hozott semmilyen adatot, feltételt nyilvánosságra, hogy miként is fog történni a lehetséges akvizíció. Persze hozzá kell tennünk, hogy más potenciális felvásárlók is kifejezték már érdeklődését a Medicines Co. vásárlása iránt, és nem biztos, hogy megállapodás születik a Novartis-szal. A cég részvényei ebben az évben több mint háromszorosára növekedtek a New York-i kereskedelemben, így körülbelül 4,7 milliárd dollár piaci értéket jelentettek. A részvények 26%-kal emelkedett New York-ban, míg a Novartis Zürichben kevés változást mutatott, kevesebb, mint 1%-kal, 89,15 svájci frankra emelkedtek a részvények értéke. A Novartis vezérigazgatója, Vas Narasimhan úgy nyilatkozott, hogy a cég igen nagy hangsúlyt fektet a rákos és ritka betegségek innovatív gyógyszereire, így a Medicines felvásárlása a lehető legoptimálisabb ötlet, amivel előállhatnak a jelen pillanatban.

A Novartis részvény árfolyama pénteken 80,10 eurós árfolyamon zárta a hetet.

 

 

Telemédia vagyonkezelt részvénykosár

 

Az Apple terjeszkedése

Az Apple ezen a héten jelentette be az új campus építésének megkezdését a texasi Austinban, a városban való széles körű terjeszkedésének részeként. Az új gyártóüzemben az Apple az új Mac Pro készülékeit szeretné legyártani. „A Mac Pro, azaz az Apple legeredményesebb eszközének kiépítése Austinban egyaránt büszkeség és egyben az amerikai találékonyság tartós erejének bizonyítéka”-mondta Tim Cook, az Apple vezérigazgatója. „Az új campus felépítésének folytatásával az Apple elmélyíti a már eddig is szoros kapcsolatát a várossal….az Apple szívesen nyitja meg ezen új fejezetet, és továbbra is hozzájárul Amerika innovációs történetéhez.” A vadonatúj Mac Pro-t júniusban az Apple éves világméretű fejlesztői konferenciáján mutatták be. A Mac Pro egységek már gyártás alatt állnak Austinban. Az új létesítmény több mint 500 embert foglalkoztat számos feladatkörben. Az Apple Austinban történt beruházása része a vállalat országos terjeszkedésének, amelyet 2018 januárjában jelentettek be. A vállalat célja lett, hogy növelje befektetéseit gyártási, mérnöki és egyéb munkakörökben az Egyesült Államok területén. Az Apple arra törekszik, hogy 2019 és 2023 között 350 milliárd dollárral járuljon hozzá az Egyesült Államok gazdaságához és ezen idő alatt további 20.000 alkalmazottat tudjon foglalkoztatni.

Az Apple vállalat részvényei idén 73,22%-ot meneteltek felfelé, míg az elmúlt egy hét alatt 0,56%-ot korrigáltak vissza.

 

Az Amazon hosszútávon a drónokban látja a kiszállítás jövőjét

Az Amazon már igen sok pénzt fordított a termékek szállítására, főleg azok kiszállítási idejének csökkentésére. Csak ebben az évben több mint 35 milliárd dollárt költött a cég a szállítási költségekre, ez több mint kétszer annyit, mint amennyit két évvel ezelőtt költöttek. A társaság nemrégiben jelentette be, hogy az ingyenes, 1 napos prime day alatt 1,5 milliárd dollárt vesztett a cég. A jelenlegi újítás egyértelműen a drónok használatában fog megmutatkozni az Amazon-nál. „Ha egy teljes drónparkkal rendelkezünk majd, akkor bárki megrendelhet bármit a körzetünkben és 30 perc alatt ki is tudjuk majd azt szállítani”-mondta Jeff Wilke, az Amazon ügyvezető igazgatója, a CNN Business-nek. Az Amazon egy hatalmas hálózatot épített már ki az Egyesült Államokban és az egész világon, így kevés olyan hely lenne, ahova nem tudna már szállítani. Még 2012-ben az Amazon 775 millió dollárért megvásárolta a robot indító Kiva Systems rendszert, akik a vállalat által használt drónokért felelősek. Manapság 200.000 Kiva robotflottával tölti ki teljesítési központjait, a több mint 500.000 alkalmazott mellett.

Az Amazon vállalat árfolyama 0,26%-ot korrigált ezen a héten.

 

Az Oracle vállalatnak nincs nyugodt napja

A Bloomberg jelentése szerint az Oracle fontolóra veszi egy olyan elnök kinevezését, aki alkalmas lehetne Mark Hurd, a múlt hónapban elhunyt műszaki óriás vezérigazgató helyére. Az Oracle úgy tervezi, hogy új társelnök-vezérigazgatót nevez ki Safra Catz mellé, ám a vállalat valószínűleg először kinevez egy elnököt, hogy adjon neki időt arra, hogy a vezérigazgatói szerepkörébe beilleszkedjen. Hurd a múlt hónapban hunyt el, így Catz lett az Oracle egyetlen vezérigazgatója. Az alapító és elnök Larry Ellison elmondta, hogy a társaság szeretné fenntartani kettős vezérigazgatói vezetési struktúráját és öt belső jelöltet tervez bemutatni az Oracle testületének. Ellison nyilvánosan megemlített két potenciális jelöltet, az egyik jelölt Steve Miranda, aki a társaság felhőalapú alkalmazásának vezetője. A másik jelölt Don Johnson, aki az Oracle felhőinfrastruktúra-üzletágát vezette.

Ezen felül a vállalat nem hagyhatja figyelmen kívül a Google és az Oracle közötti vitát. Az eset az alkalmazásprogramozási felületek (API) tulajdonjogáról és megvalósításáról szól. Ezek az API-k lehetővé teszik a különféle számítógépes programok számára a kommunikációt egymással, meghatározzák az információ feldolgozásának, átalakításának és megosztásának módját. Az Oracle azt állítja, hogy a Google megsértette a szerzői jogát azáltal, hogy lemásolta API-jét, amit saját előnyére használ fel.

Az Oracle vállalat részvényei ebben az évben 29,01% haladtak előre.

 

 

Global High Yield Bonds kötvénykosár

 

A Jaguar-Land Rover partnerek keresésére szánta a fejét

A luxusautó gyártó Jaguar-Land Rover vezérigazgatója azt nyilatkozta a Reutersnek, hogy „több szövetségre nyitott a technológia fejlesztésének költségeinek csökkentése érdekében, de nem keresi a teljeskörű vállalati fúziót. Az egész vállalat érzi a nyomást a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése és az elektromos járművek fejlesztése iránti igények miatt”. Arra a kérdésre, hogy a társaság és annak anyavállalata, a Tata Motors Ltd keresi-e a Jaguar Land Rover egyesülését, Speth nemmel válaszolt. „Viszont a brit luxus szedán és a SUV gyártója mindig is nyitott marad a technológiai szövetségek megbeszéléseire és az alkatrészek megosztására más cégekkel”-mondta Speth. Az idei év elején a Jaguar szedánok és a Land Rover SUV-k gyártója megállapodott a német luxusautóval, a BMW AG-vel az elektromos autóalkatrészek közös fejlesztéséről. A Jaguar Land Rover jelenleg egy elektromos Jaguar I-Pace sport és haszongépjárművet árusít, és terveik között szerepel, hogy a csúcskategóriájú XJ szedán következő generációja teljesen elektromos lesz.

A Jaguár-Land Rover részvénye ezen a héten 0,89%-ot erősödött, így a cég kötvénye is stabilabbá válhatott.

 

Per a Burger King ellen?

Egy vegán fogyasztó pert indított a Burger King ellen, azt állítva, hogy a gyorséttermi lánc növényi alapú, Impossible Whopper szendvicse valójában különböző húsok melléktermékeit tartalmazza. A Philip Williams által benyújtott csoportos kereseti eljárás szerint a társaság hamisan reklámozta az Impossible Whopper húsmentességét. Állítólag Williams kártérítést kér minden olyan vásárlónak, aki megvett akár egy adag Impossible Whopper-t. Illetve Williams szeretne erkölcsi kártérítésként, egy olyan határozatot, amely előírná a társaság számára, hogy ismerje el, hogy mindkét változat ugyanazon a rácson készül. Az eddigi vizsgálatok alapján a pert indító indok az volt, hogy ugyanazon tárcsán készül a hús és húsmentes pogácsa, ezért az utóbbi átveszi az előző „darabjait, állagát, ízét és illatát.” A Burger King az Impossible Foods-szal való partnerség keretében augusztusban elindította a hús nélküli Impossible Whopper szendvicset az Egyesült Államokban található 7000 éttermében. A Whopper sikere után a Burger King nemrégiben kijelentette, hogy még több növényi alapú burger ételkülönlegességet fog tesztelni az Egyesült Államokban.

 

 

Healthcare vagyonkezelt részvénykosár

 

Az Amgen pozitívan áll hozzá a jövőhöz

Az Amgen idén augusztusban 13,4 milliárd dollárért vásárolta fel a Celgene által gyártott és forgalmazott Otezla nevezetű gyógyszert. A legtöbb elemző úgy vélte, hogy az összeg 2 milliárd dollárral haladta meg a készítmény valódi értékét, így arra számítottak, hogy ez meg fog majd látszani a következő negyedéves jelentésben. Viszont arra is számítanak, hogy az Amgen az Enbrel immunológiai gyógyszere évente 5 milliárd dolláros forgalmat generál, így nagyjából megtérül az Otezla túlfizetése. Az Amgen csütörtökön befejezte Otezla megvásárlását, kifizette a maradék tételeket is. Ennek a vásárlásnak köszönhetően az Amgen 2019-es év végi becsült bevételét 23,1 milliárd dollárról 23,3 milliárd dollárra növelte, ami még az elemzők 23 milliárd dolláros becslését is meghaladja. Amgen azt is megjósolta, hogy az Otezla értéke a következő öt évben legalább 10%-ot fog emelkedni. Ennek elősegítése érdekében az Amgen várhatóan felvesz további 800 értékesítési képviselőt és támogatót a gyógyszer további marketing elősegítéséért.

Az Amgen részvényei ezen a héten 4,59%-ot erősödtek és 207,5 eurón zártak péntek este.

 

A UnitedHealth Group mindenre felkészült

A UnitedHealth Group Optum részlege megvásárolta a Vivify Health monitoring induló vállalkozást. A Vivify a betegek távoli megfigyelési területével foglalkozik, vezeték nélküli megfigyeló rendszereket és egyéb technológiákat biztosítva a veszélyeztetett betegek állapotának nyomon követésére. Elméletileg az ilyen beavatkozások elősegítik a sürgősségi mentést, illetve az akut betegek sürgősségi kezelések számainak csökkentését, ami az egészségügy számára nagyon költséges. Ehelyett a távoli betegfelügyeleti vállalatok korábban is beavatkozhatnak, amikor a betegnek kevésbé költséges támogatásra van szüksége. Akár egy ápoló személyes látogatása helyett egy ilyen megoldás is gyorsabb és preventívebb lehet, mint az otthonában történő kezelés egy-egy betegnél. Az ilyen  eszközök piaca nagy és hihetetlen mértékben növekszik, igen előnyös az olyan cégek számára, mint a UnitedHealth, amely bevétel szerint a világ legnagyobb egészségügyi szolgáltatója. Egy 2018. évi jelentés szerint a betegek távfelügyeleti rendszerének globális piaca 2023-ra több mint 30 milliárd dollárt érhet el. A UnitedHealth az elmúlt hónapokban igen sokat költött, hogy „begyűjtse” a Patientslikeme beteghálózati rendszert, valamint az Equian kifizetési üzletágát, illetve ez év júniusában a DaVita Medical Group felvásárlása is befejeződött 4,3 milliárd dolláros áron.

Az UnitedHealth Group biztosító részvény árfolyama ezen a héten 7,49%-ot menetelt, ami rekordszámnak számit.

 

A Novo-Nordisk és a UNICEF közös programja

A Novo-Nordisk és a UNICEF új partnerséget hirdetett meg a gyermekkori túlsúly és elhízás megelőzésére, elsősorban a latin-amerikai és a karibi térségben folyó beavatkozásokra összpontosítva. A partnerség keretében az Egyesült Nemzetek gyermekszervezete és a globális egészségügyi társaság egyesíti erőfeszítéseit a túlsúly és az elhízás megelőzésére és azok kiváltó okainak tanulmányozása érdekében. A partnerség kezdetben három évre szól. „A gyermekkori túlsúly és az elhízás hozzájárulhat a rossz egészséghez, a megbélyegzéshez és még az iskolai aktivitás és teljesítmény csökkenéséhez”-nyilatkozta Henrietta Fore, az UNICEF ügyvezető igazgatója. “Olyan partnerekkel, mint a Novo-Nordisk, azt akarjuk biztosítani, hogy a gyermekkori elhízás és túlsúly megelőzése szélesebb társadalmi felelősségvállalássá váljon, bevonva a kormányokat, a civil társadalmat, a magánszektorokat, a közösségeket és a családokat.” A UNICEF a világ gyermekeiről szóló 2019. évi jelentése szerint a gyermekkori túlsúly és az elhízás szinte mindenhol növekszik. „Kétségtelen, hogy a gyermekkori túlsúly és az elhízás közegészségügyi válság, amely azonnali figyelmet igényel. A gyermekkori túlsúly és az elhízás több, mint egyéni választás, ez mindenki dolga. Az UNICEF-vel közösen reméljük, hogy gyermekek millióinak tudunk majd egészséges életet biztosítani, és ezzel egyidejűleg tehermentesítjük a társadalmat”-mondta a Novo-Nordisk vezérigazgatója, Lars Fruergaard Jørgensen.

A Novo-Nordisk vállalat részvénye ezen a héten 5,32%-ot korrigált, míg az elmúlt egy hónap alatt 2,31%-ot erősödött.

 

 

Egyedi Részvények

 

A BASF vállalatnál az utolsó három hónapban hatalmas növekedés volt.

A BASF SE (Badeni Anilin- és Szóda Gyár) egy német vegyipari konszern, melynek tevékenysége 6 üzleti területre különíthető el, ezek a vegyi anyagok, műanyagok, teljesítményjavító termékek, mezőgazdasági és funkcionális megoldások, valamint olaj és gázipari területen is működik. Termékei a vegyipar, autógyártás, építőipar, mezőgazdaság, olaj- és műanyagipar, elektromos ipar, valamint bútor és papírgyártásban is felhasználásra kerülnek. A BASF rendszermegoldásokat és szolgáltatásokat is kínál.

A BASF céget 1865. április 6-án alapították Mannheimban, székhelye Ludwigshafenben található. A cégnek 170 országban 122.000 fő munkatársa van 150 termelő telephelyen. A vevőkapcsolatok 200 országra terjednek ki. 2009-ben a vállalatcsoport összárbevétele meghaladta az 50 milliárd eurót. A BASF a világ legnagyobb vegyipari vállalata, Magyarországon három telephellyel működik. A BASF részvényei megtalálhatóak a DAX 30 indexben, ezenkívül jegyzik a new-york-i, a londoni és a zürichi tőzsdén is. A céget 1865-ben alapította Friedrich Engelhorn, aki lámpagyújtó volt a városban. A tevékenység melléktermékét, a kátrányt Engelhorn festékek gyártására használta, majd később egyéb vegyi anyagokat is elkezdett gyártani, melyek a festékgyártáshoz szükségesek, mint a szódabikarbóna és egyes savak. Az anilin feltalálása 1856-ban Angliában lehetővé tette a szintetikus festékek gyártását és a BASF Heinrich Caro felvételével egy angol festékipari veteránt is megnyert az ügynek. 1901-re a BASF termékeinek körülbelül 80%-a volt festék. 1914-től a BASF Ludwigshafenben már napi 20 tonna ammóniát állított elő. Az első világháború során a cég robbanóanyagokat is gyártott, ám az 1921-ben Oppauban bekövetkezett robbanás következtében 565 ember halt meg, ami máig a legnagyobb német ipari katasztrófa. Ezt követően a vállalat a Bayer vállalattal és még 4 másik céggel megalapította az IG Farbent, elvesztve ezzel függetlenségét. IG Farbenként a cég története problematikus, a cég együttműködött a nácikkal és részt vett a gázkamrákban használt Zyklon B gyártásában is. A háborút követően a szövetségesek feloszlatták a céget. A vállalatot Carl Wurster 1952-ben alapította újra, eredeti nevén.  A cég a német gazdasági csodának és az olyan új, szintetikus termékeknek (nylon, polisztirol) köszönhetően gyors növekedésnek indult és az 1960-as években már Németországon kívül is megjelent. A BASF a 1980-as évek elején megvásárolta a Wyandotte Chemical Company-t és annak geismar-i, Louisiana-i vegyipari üzemét. A BASF vállalata 2006-ban 4,8 milliárd dollárral megvásárolta az Engelhard Corporation-t. A társaság jelenleg számos piacon aktív, mint például a vegyi anyagok, a különböző műanyagok, növény védőszerek és újabban a GMO termékek piacán is. A biotechnológiai kutatások területén a cég együttműködik a Monsantóval. A BASF Hungária 2009-ben 140 főt foglalkoztatott. 2015 májusában a BASF beleegyezett abba, hogy gyógyszerészeti összetevőinek üzletágát eladja a svájci gyógyszergyártó Siegfried Holdingnak, 270 millió euró díj ellenében, ideértve a feltételezett adósságot is. A BASF Csoport Magyarországon elért árbevétele meghaladta a 172 millió eurót. 2019 harmadik negyedévben a BASF elért teljes árbevétele 2 százalékkal csökkent éves alapon, miközben az elemzők közel 5 százalékos csökkenést vártak. Profit soron azonban már jóval nagyobb a visszaesés, 911 millió euró profitot könyvelhetett el a vállalat a harmadik negyedévben, ami 24 százalékkal marad el a tavalyi eredménytől.

A BASF részvénye az elmúlt héten 0,65%-ot, míg az elmúlt évben 15,74%-ot emelkedett.

 

Kiugróan magas az Allianz negyedéves bevétele

Az Allianz Európa piacvezető biztosítási és pénzügyi szolgáltató csoportja, mely a világ többi részén is a legjelentősebb társaságok közé tartozik. Központja Münchenben található és világszerte több mint 70 országban tevékenykedik. A vállalatot 1890-ben alapította Carl Von Thieme és Wilhelm von Finck. A céget Allianz Versicherungs-Aktiengesellschaft néven vezetik be a berlini cégjegyzékbe. Először utas és balesetbiztosítást kínált kizárólag Németország területén. Terjeszkedését később kezdte meg. 1895-ben kerül a társaság részvénye a berlini tőzsdére, ahol a 250 márkás részvény az első nap végére 750 márkára növekszik. Az 1906-os san franciscó-i földrengés áldozatainak biztosítására és az 1912 áprilisában bekövetkezett Titanic-katasztrófára jelentős biztosítási összegeket fizetett ki a cég. 1922-ben az ország életbiztosítója már a társaság. 1923-ban már Allianz néven terjeszkedik tovább. 1932-1956 között a vállalat egyre jobban terjeszkedik és folyamatosan veszi fel az újabbnál újabb biztosítási területeket. 1959-ben már Párizsban is megjelent. A 70-es években az Allianz megtalálható már az Egyesült Királyságban, Hollandiában, Spanyolországban, Brazíliában és az Egyesült Államokban. 1985-ben megváltozik a társaság felépítése a biztosítási ügyletekkel foglalkozó Allianz Versicherungs-AG és a csoportot összefogó Allianz AG Holding alapításával, ami a későbbi Allianz SE elődje. 1990-es évek második felében megszerzi a Hungária Biztosítót és a francia Assurances Générales de France-t. Majd 2001-ben a társaság felvásárolja a Dresdner Bankot, ezáltal bevezeti a banki tevékenységeket. Igaz azt később átadja a Commerzbank-nak.2003-tól teljes átalakulás látható a vállalatnál. Az Allianz 2005 óta dolgozik együtt a WWF szervezetével a klímaváltozás vizsgálata miatt. Jelenleg az Allianz több, mint 70 leányvállalatból áll, melyek a világ számos pontján megtalálhatóak.

  1. harmadik negyedévében az Allianz csoport 33,4 milliárd euró bevételre tett szert, 8,1 százalékkal többet az egy évvel korábbi 30,9 milliárd euróhoz képest. A csoport működési eredménye a harmadik negyedévben 0,1%-kal, 2984 milliárd eurót ért el.

Az Allianz vállalat részvényeinek árfolyamai ezen a héten 0,11%-kot korrigáltak, míg az elmúlt három hónap alatt 8,63%-ot tudtak emelkedni.

Küldjön üzenetet!