A Tesla modellek egyedisége és megbízható működése teszi piacvezetővé a járművet, viszont ennél sokkal több áll a Tesla vállalat sikerének hátterében.

Kínában a leggyorsabban terjednek és fogynak az elektromos járművek. A Tesla erre építve úgy döntött, hogy nem csak autóit fogja kiszállítani az országba, hanem egy komplett gyárat fog felhúzni, ez lett a Gigafactory. A teljes művelet kínai partner bevonása nélkül valósult meg, így a helyi gyártókapacitások kiépítése után még az áfamentességet is megkapja a kínai üzemük, tehát nem kell 10 százalékos általános forgalmi adót kifizetni az eladott elektromos autók után. Az elektromos autók terjedése hihetetlen mértékben növekszik és Kína szeretne az első helyen maradni a jármű piac az elektromos autózás területén. Globálisan nézve a hagyományos járművekre igen sok változás vár, mivel a legtöbb országban már elrendelték a klímaválság elleni akciókat, melyek nagy része a benzines/dízel járművek korlátozásáról szól. Egy idő után mindenki jobban fog járni az elektromos autókkal, így igen előnyös Kínának, ha növeli a felhozatalt.

Persze a Tesla ilyen téren nem csak Kínában gondolkodik, hanem Európában is, ezért nemsokára kezdetét veszi a Németországi Gigafactory felépítése. A gyárat Berlinben fogják felhúzni 2022-re az eddigi tervek alapján. Ezek után a Teslának minden joga meglesz arra, hogy termékeire ráaggassa a „Made in Germany” címkét a piacra dobásnál és mivel Európában a német minőségnek igen jó híre van, ezért nem csodálkoznánk, ha emiatt (is) úgy vinnék a Tesla-kat, mint a cukrot.

A Tesla részvénye ezen a héten 304 eurón zárt, miután egy törésteszt miatt 4,28%-ot esett a cég részvényének értéke

Küldjön üzenetet!