A szegedi BYD gyár termelése a hírek szerint csak 2026-ban indul majd be, és várhatóan két évig nem is teljes kapacitáson fog működni. Eközben a BYD felpörgeti a törökországi gyárát, ahol a termelési célt is megemelik. A háttérben az olcsóbb munkaerő állhat.
Az Európai Unió számára és Magyarország számára is kedvezőtlen ez a döntés. Az évi 300.000 jármű gyártására képes, 4,64 milliárd dolláros szegedi gyár termelése így az első időszakban csupán az évi pár tízezret fogja elérni. A BYD jövőre a pakisztáni Karachiban is megnyitja az épülő gyárát. A dél-ázsiai terület nagy népessége és az elektromos autók iránti egyre növekvő igény kiváló célponttá teszi azt a BYD számára. A gyártó célja, hogy minél jobban felpörgesse a külföldi gyártást és eladásokat, ezzel csökkentve a kínai piactól való függőséget.
Értékpapír vásárlás és vagyonkezelés Ausztrián keresztül a Partner Bank közreműködésével. Vegye fel velünk a kapcsolatot →



