Mi történt?
Legutóbbi negyedéves jelentésében a Blackberry, leánykori nevén RIM (Research In Motion) csalódást keltő számokat publikált, azonban a veszteség a vártnál kisebb lett, ami némi öröm az ürömben. A szoftvereladási és szerviz tevékenységből származó célokat viszont korrekten elérték, de ez csekély vigasza amellett, hogy a mobiltelefon eladások jövője rendkívül bizonytalan ennél a márkánál. Talán pont emiatt fektetnek nagyobb hangsúlyt az előbb említett szegmensre; szoftvereladásból és szolgáltatásokból idén 30%-kal magasabb bevételre kívánnak szert tenni. A mobil részlegen az Alphabettel szövetkezve kiadták a Priv fantázianévre hallgató készüléket, ami a Blackberry biztonsági elemeit ötvözi az Android közösségi és szórakoztató funcióival. Nos, személy szerint én, mint átlag felhasználó csak az elemzés miatt találtam rá erre a kütyüre, szóval nem vagyok túlságosan meggyőzve arról, hogy életképes marketing koncepció húzódna mögötte.
Mi várható?
A fenti napos felbontású logaritmikus charton gyakorlatilag döglődés látható, amit néha megszakít némi rángatózás. Ez sokak számára kívánatos profitok elérésének fantáziáját válthatja ki, de jóval nagyobb az esély a bukásra, mint hozamok elérésére. A Blackberry halott, és amíg nem lesz felvásárlási célpont, nem nagyon látszik ok az emelkedésre. A sötétkékkel kiemelt ék alakzat lassan 3 éve fejlődik. 2016-ban ez némi módosulással egy csökkenő háromszöggé avanzsálódott. A tér jelentős szűkülésnek indult, pár hónapon belül kivánszorog az alakzatokból és jelentős elmozdulásra számíthatunk ennél a pontnál. Az irány 51%-ban lefelé, 49%-ban felfelé mutat. Nem tudni, de ahogy ez kinéz, inkább fogadnék esésre, vagyis shortolnám. Jelen pillanatban az indikátorok egyöntetűen eladásra buzdítanak, én pedig nem tudok vitatkozni velük, mert most nagyon shortra áll a zászló. Támasz a kék emelkedő trendvonalnál várható.
Összefoglalva:
Blackberryt nem érdemes venni, rendkívül volatilis a mozgása, nincs már mögötte érdemi piaci részesedés a mobil szegmensben és az átalakulás a szoftver szektorra túl lassan megy. Az új termék valószínűleg egy vicc.