Az Indiában és Kínában tapasztalható kereskedelmi lassulás fékezte meg az Unilever negyedéves értékesítésének növekedését, ezzel megnehezítve Alan Jope vezérigazgató előtt álló kihívásokat.
Mikor januárban átvette a cég vezetését, Jope megígérte, hogy felgyorsítja a növekedést Vietnámban és Bangladesben, ahol főleg a feltörekvő középosztály növeli a háztartási termékek iránti keresletet. A Dove szappan és a Ben&Jerry jégkrémgyártó, mely a vállalat két igen sikeres szegmense, mégis alulteljesített a beszámolók alapján, köszönhetően a kínai belföldi fogyasztást sújtó kereskedelmi háború és az indiai rendkívüli kiadások miatt.
Kínában az értékesítés növekedése az egy évvel korábbi 2%-ról 1%-ra csökkent. Argentínában, a másik feltörekvő nagy piacon, a hiperinfláció tartja távol a vásárlókat a boltoktól, mely következtében 4%-kal csökkent a volumen. Ezek a tényezők hozzájárultak a feltörekvő piacok értékesítésének hirtelen lelassulásához, amelyek csak 5,1%-kal növekedtek az idei harmadik negyedévben, de messze elmaradnak az előző negyedévi 7,4%-os növekedéstől. A feltörekvő piacok 60%-kal járulnak hozzá a vállalat teljes értékesítéséhez.
Viszont azt is láthatjuk, hogy a zöld színvonalú folyamat bevezetése során az Unilever megváltoztatta termelési stratégiáját, hogy beépítse a körkörös gondolkodást. Ennek eredményeként a vállalat folyamatosan lépéseket tesz egy körkörös gazdasági folyamat megvalósítása miatt, amit a műanyag újrahasznosításával kezdene el. Egy ilyen gazdasági rendszer alkalmazásával a vállalat képes lesz csökkenteni a hulladék és szennyeződés előállítását.
Az Unilever részvényei ezen a héten 0,76%-ot emelkedtek, viszont a vállalat már 1545 millió euró törzstőkével van jelen a piacon.
Értékpapír vásárlás és vagyonkezelés Ausztrián keresztül a Partner Bank közreműködésével. Vegye fel velünk a kapcsolatot →