Kopernikus részvénykosár

Az Unilever igazgatója kemény döntéseket hoz

By 2019.10.21. július 2nd, 2020 No Comments
Az Indiában és Kínában tapasztalható kereskedelmi lassulás fékezte meg az Unilever negyedéves értékesítésének növekedését, ezzel megnehezítve Alan Jope vezérigazgató előtt álló kihívásokat.

Mikor januárban átvette a cég vezetését, Jope megígérte, hogy felgyorsítja a növekedést Vietnámban és Bangladesben, ahol főleg a feltörekvő középosztály növeli a háztartási termékek iránti keresletet. A Dove szappan és a Ben&Jerry jégkrémgyártó, mely a vállalat két igen sikeres szegmense, mégis alulteljesített a beszámolók alapján, köszönhetően a kínai belföldi fogyasztást sújtó kereskedelmi háború és az indiai rendkívüli kiadások miatt.

Kínában az értékesítés növekedése az egy évvel korábbi 2%-ról 1%-ra csökkent. Argentínában, a másik feltörekvő nagy piacon, a hiperinfláció tartja távol a vásárlókat a boltoktól, mely következtében 4%-kal csökkent a volumen. Ezek a tényezők hozzájárultak a feltörekvő piacok értékesítésének hirtelen lelassulásához, amelyek csak 5,1%-kal növekedtek az idei harmadik negyedévben, de messze elmaradnak az előző negyedévi 7,4%-os növekedéstől. A feltörekvő piacok 60%-kal járulnak hozzá a vállalat teljes értékesítéséhez.

Viszont azt is láthatjuk, hogy a zöld színvonalú folyamat bevezetése során az Unilever megváltoztatta termelési stratégiáját, hogy beépítse a körkörös gondolkodást. Ennek eredményeként a vállalat folyamatosan lépéseket tesz egy körkörös gazdasági folyamat megvalósítása miatt, amit a műanyag újrahasznosításával kezdene el. Egy ilyen gazdasági rendszer alkalmazásával a vállalat képes lesz csökkenteni a hulladék és szennyeződés előállítását.

Az Unilever részvényei ezen a héten 0,76%-ot emelkedtek, viszont a vállalat már 1545 millió euró törzstőkével van jelen a piacon.

 

Értékpapír vásárlás és vagyonkezelés Ausztrián keresztül a Partner Bank közreműködésével. Vegye fel velünk a kapcsolatot →

Szólj hozzá