Az Unilever évente mintegy 1,5 milliárd eurót (≈1,74 milliárd USD) különít el fúziókra és felvásárlásokra (M&A), különös hangsúlyt fektetve az Egyesült Államokban lévő lehetőségekre. A londoni központú fogyasztási cikkek óriása ezt a stratégiát a JPMorgan által szervezett eseményen ismertette, kiemelve a dinamikus amerikai piaci környezetben rejlő növekedési potenciált. Ez a lépés része annak a tervnek, amely a cég hosszú távú növekedését és portfóliójának átalakítását célozza.
A bejelentés egybeesik Unilever legújabb portfólió átalakítási lépéseivel, nevezetesen a Magnum Ice Cream Company spin off befejezésével, amely a világ legnagyobb önálló jégkrémvállalatává vált az amszterdami tőzsdére lépésével. A cég vezetése szerint a jégkrém üzletág kiválása után Unilever második féléves működési árrése legalább 19,5 % lehet, ami javulást mutat a korábbi, 18,5 %-os mutatóhoz képest, amikor még a jégkrém részleg is a konszernen belül volt. Elemzők szerint a stratégia világos üzenetet küld a piacnak Unilever fókuszváltásáról: a cég nemcsak az amerikai növekedési szegmenseket célozza meg, hanem portfólióját is inkább magasabb hozamú és magasabb árrésű szegmensek felé pozícionálja. A jelentős éves M&A keret lehetővé teszi, hogy Unilever gyorsabban reagáljon a piaci lehetőségekre és akvizíciókkal erősítse versenyképességét a globális fogyasztási cikkek piacán.
Értékpapír vásárlás és vagyonkezelés Ausztrián keresztül a Partner Bank közreműködésével. Vegye fel velünk a kapcsolatot →
https://youtube.com/shorts/yqZK-Z6Zfvw




