A Nestlé svájci vállalat hivatalosan is bejelentette vegetáriánus hamburger piacra dobását, amik még idén ősszel érkezhetnek a piacra. A húst helyettesítő növényi eredetű protein hihetetlen nagy hírnévnek örvend az USA-ban.
A Barclays Bank szakértői szerint a 14 milliárd dollár értékű piac akár 140 milliárdra is felugorhat pár éven belül. A Nestlé egyetlen vetélytársa az új projektben a Beyond Meat vállalat, melynek részvényei viszont az elmúlt napokban (a Nestlé bejelentését követően) 7%-ot estek. A Nestlé-nek fel kell húznia a kesztyűt, ha versenyben akar maradni, mert a Beyond Meat június 7-én bejelentette, hogy az év első negyedévében több mint háromszorosára növelte az értékesítését, azaz 40,2 millió dollárt ért el a várt 38,93 millió euróval szemben. Ellenben a hétvégére a Nestlé 1,95%-os plusszal zárt, hiszen folyamatban van a bőrápolási üzletág eladása 10,2 milliárd svájci frankért, vagyis 2923 milliárd forintért. A Nestlé az EQT Partners vezette csoporttal május óta folyamatosan tárgyal. A cél az, hogy átalakítsák a Nestlé portfólióját, ahogy a fogyasztói szokások változnak, így a Nestlé Skin Healtht és a Galderma márkanevet sem tartják meg.