A francia autógyártók korábban az Európai Bizottsághoz fordultak azért, mivel a kínai elektromos autók európai előretörése szerintük nem tisztességes piaci gyakorlaton alapult. A tiltott állami támogatások felfedezése után a kínai elektromos autókra vámot szabtak ki, így kb. lefeleződött az ilyen járművek importja. Ennek eredményeként a francia gyártók teljesítménye megugrott, kereskedelmi mérlegük 40%-kal javult. Az export 9%-kal nőtt egy év alatt, míg az import 25%-kal csökkent. A Stellantis is növelte elektromos járműveinek eladását az európai piacon.
A vállalat azonban nehézségekkel szembesült az észak-amerikai piacon, ugyanis mind a vámok, mind Trump kormányzati intézkedései nehezebb helyzetbe hozták. A vámok hatását egyelőre 300 millió dolláros veszteségként azonosították az elmúlt fél évre, az eladásokat azonban a kormányzati adócsökkentési tervek sem befolyásolják kedvezően. Hamarosan megszűnik az elektromos járművek vásárlására ösztönző 7500 dolláros adókedvezmény, ami miatt a Stellantis is visszafogta elektromos autóinak kiszállítását a kiskereskedők felé.
Értékpapír vásárlás és vagyonkezelés Ausztrián keresztül a Partner Bank közreműködésével. Vegye fel velünk a kapcsolatot →




