A BYD évről-évre egyre látványosabban terjeszkedik, és az eladási számok is folyamatosan emelkedtek hónapokon keresztül. A bevétel azonban 2025 második negyedévében mind a tavalyi évhez, mind az első negyedévhez képest is kb. 30%-kal lett kevesebb. A gyártó nettó nyeresége 3,5 év után először csökkent. A BYD a második negyedévben 1,145 millió autót értékesített, ami a tavalyi év második negyedévéhez képest 14%-os emelkedés, azonban az idénre kitűzött belső céloktól távolabb esik: várhatóan a kitűzött 5,5 millió autó helyett „csak” 5-5,2 millió darabra számítanak jelenleg.
A BYD 2025-re egy igen érdekes szituációba került. A kínai elektromos autós piacon egyre több vetélytárs jelent meg, és a bevételük legnagyobb része is a hazai piacról származott. Bár igyekeznek több kontinensen is megvetni a lábukat, a hazai viszonyok még így is nagyban befolyásolják az eladási számokat. Főleg úgy, hogy sokáig ők maguk trükköztek egy Kínában korábban legális módszerrel: az új autókat némi parkoltatás után használt autóként tudták eladni, miközben stabilan beleszámították őket az eladott járművek közé. Ezt a kínai kormányzat időközben szabályozni kezdte, így várhatóan a megjelenő számok egyre jobban a tényleges eladási viszonyokat fogják tükrözni.
Értékpapír vásárlás és vagyonkezelés Ausztrián keresztül a Partner Bank közreműködésével. Vegye fel velünk a kapcsolatot →




