A BMW (Bayerische Motoren Werke AG) a német autógyártót és forgalmazót mindenki ismeri, ugyanis jó minőségű autók, motorkerékpárok és motorok gyártója 1913 óta. A vállalat székhelye Münchenben található.
A BMW Csoport a BMW-ből, a Miniből (most szeretné megvásárolni a Minit a Geely) és a Rolls-Royce-ból állt. Ma már a Rolls-Royse félig önálló angol csoport tulajdona lett.
2006-ban már 48,999 milliárd eurós forgalom mellett 2,874 milliárd eurós nettó nyereséget ért el. A konszern világszerte 106.575 fő alkalmazottat foglalkoztat.
A cég részvényét 1990 óta jegyzik a német tőzsde DAX 30 indexében. A BMW AG egyike a világvezető autó és motorkerékpár gyártóinak. A vállalat különlegessége, hogy tisztán prémium márkastratégiát követ: a cég a Rolls-Royce Motor Cars és MINI márkanevek alatt is fejleszt (fejlesztett) és értékesít. Ebből kifolyólag a BMW csoport termékeikkel kapcsolatos prémium szolgáltatásokat is nyújtanak az egyéni mobilitás jegyében.
A BMW az első világháború alatt repülőgépmotorokkal látta el a Német Birodalmat. Abban az időben még nem az autók voltak a cég fókuszában.
A cég akkori neve Rapp Motoren Werke GMBH, majd ebből alakul át a cég 1918-ban BMW céggé. 1918-ra a cég már részvénytársaságként működött tovább. Az első világháború vége azonban megállította a repülőgép-hajtóművek gyártását, mivel a versailles-i szerződés megtiltotta Németországnak a repülőgép gyártást. A BMW tehát a vasúti fékekre és a belső égésű motorokra tette át a hangsúlyt. 1922-ben Camillo Castiglioni a Knorr-Bremse Ag főrészvényese vette meg a BMW cégnevet, így már két cég volt, aki ugyanezt nevet viselte. Tulajdonképpen innen indult izgalmasan a cég története, ekkor a bent maradtak ragaszkodtak a Bayerishe Motoren Werke Ag névhez.1928-ban a cég átvette az Eisenach Járműgyár RT-t. 1929. március 22-tól elkezdte a BMW első szériaautóját gyártani a türingiai Eisenachban. 1940-re már sportautókat is gyártott. A második világháború alatt ismét repülőgépmotorokat, illetve a Wehrmacht számára oldalkocsis motorokat gyártott, de sorozatban akkor gyártotta a 325-s típust is. Az 1958-as és 1959-es üzleti évben a cég komoly veszteségeket könyvelt el, majdnem eladták a céget a Daimler-nek, a Deutsche Bank segítségével. 1962-tól újra indul a gyártás, ekkor az 1500-as modellt hozták forgalomba. 1968-ra már BMW E3-st 2500, később 2800-t, illetve 3,0 SI-t. A 70-es években megháromszorozódott az alkalmazottak száma. 1994-ben vette át a Rovert és a Mini-t, illetve a Land Rovert. De 2000-ben veszteségek miatt egy brit befektetői csoportnak el is adták a Rovert. 2002-ben a BMW megszerezte a Rolls-Royce védjegy jogosultságát. A BMW Csoport 2016 júliusában kezdte meg együttműködését az Intellel (félvezető áramkör gyártó konszern) és az optikai szenzorokra szakosodott Mobileye vállalattal.
2011-ben megszületik a BMW i-Series, köztük a mai BMW i3 és BMW i8. 2017-től elkezdte az önvezető autók gyártását is.
A vállalat kapitalizációs tőkéje 40,3 milliárd euró és a cég részvényárfolyama jelenleg 62,23 euró. Negyedévente 3,5 euró osztalékot fizet a cég.
Értékpapír vásárlás és vagyonkezelés Ausztrián keresztül a Partner Bank közreműködésével. Vegye fel velünk a kapcsolatot →