E-mobility vagyonkezelt számla

 

A Tesla online marketingje

A Tesla model bármelyikét autó közül is fel lehet ismerni. A cég formatervező csapata szinte megalkotta az egyik legnagyszerűbb formát, amit egy autó kaphat a mai világban, viszont pár napja egy teljesen új oldaláról mutatták meg a kreativitásukat. A napokban az új Tesla Cybertruck-ot igen vegyes fogadtatással fogadták érdekes külsője miatt. A legtöbben úgy jellemezték, hogy 6 évesen rajzoltak hasonló kocsit az iskolai rajzórán. Nem is kellett több az embereknek, hogy komplett mém-eket gyártsanak az autóról, ami jelenleg a 9gag (a világ egyik legnagyobb közössége havi 150 millió nézővel) toplistáit vezeti. Alig egy nap alatt a két legkeresettebb szó az oldalon a Tesla és a Cybertruck lett. Ezen felül Youtube-ra felkerült azon videó, melyben a kocsi üvegének töréstesztjét végezték. Elon Musk úgy állította be az autó szélvédőit, hogy azok a 9 mm-es golyót is képesek kibírni. A teszt alatt az ablakok egy alig 1 kilós fémgolyótól is berepedtek, kellemetlen szituációt okozva ezzel a vezérigazgatónak. Viszont hoztak emellé még milliós megtekintést és egy elég nagy vitát, miszerint ilyen ablakokat nem is szabadna beépíteni a járműbe, mivel egy esetleges baleset esetén a tűzoltók nem tudnák feltörni az üveget a mentés közben. Ennek a polgárpukkasztásnak meg az lett az eredménye, már több, mint 250.000 megrendelést hozott a vállalatnak (a megrendelés regisztrációja is 100 dollárba kerül).

A Tesla részvénye az elmúlt egy hónap alatt 5,26%-ot menetelt előre.

A Volkswagen e-golf mérföldkőhöz ért

A Volkswagen bejelentette, hogy több mint 30.000 előrendelésre tett szert az ID3 terén, mely egy igen nagy lépés az elektromos jövőjük felépítése terén. Elődje, az e-Golf nem volt olyan sikeres az eladások szempontjából, de a közelmúltban egy kiemelkedő mérföldkövet ért el. A Volkswagen hivatalosan 100.000 db e-golfot szállított ki. A Volkswagen első akkumulátoros elektromos járművét, az e-up-ot követően az e-Golf 2014-ben indult el, mint családbarát elektromos autó. Eredetileg a németországi Wolfsburgban kezdték meg a gyártást, ám a kereslet eredményeként egy második építési helyszínre, a Drezda-i Gläserne Manufaktur épületébe költöztették. A statisztikák szerint a Volkswagen a 3. legkelendőbb jármű hazánkban, élén a Passat-okkal és a Golf-okkal. Ennek ellenére az e-golf nem aratott akkora sikert megjelenésekor, mint ahogy azt a vállalat várta. Hamarosan a Volkswagen megkezdi az elektromos ID.3 gyártását a drezdai gyárban, amelyet kizárólag elektromos járműveknek szántak. Összességében az ID.3 gyártása várhatóan mintegy 40 százalékkal olcsóbb lesz, mint az e-Golf gyártása. A vállalat igen pozitívan áll a jövőbeli elektromos autóik gyártásához és forgalmazásához. Statisztikák alapján kiderült, hogy az idei évben 27.900 db e-golfot szállítottak az ügyfelek számára, míg tavaly 24.800 darabot. A legtöbb szakértő úgy véli, hogy az ID3 maximum két év alatt éri el a 100.000 darabos mérföldkövet az eladások terén.

A Volkswagen részvényei ezen a héten 0,74%-kot korrigáltak, míg az elmúlt hónapban 1,63%-ot meneteltek felfelé.

Az Audi és a BYD akkumulátorai

Az Audi nemrégiben jelentette be, hogy megkezdi a tárgyalást a kínai elektromos autó gyártóval, a BYD-val, hogy akkumulátorokat tudjon majd vásárolni jövőbeli elektromos autóihoz. Ez egy igen ritka lépés, mivel kevés olyan vállalat van, megy egynél több beszállítót alkalmaz az elektromos autókhoz szükséges akkumulátorok beszerzése érdekében. „Megkezdtük a tárgyalásokat a BYD-vel, viszont pontos információkat még nem közölhetünk”-nyilatkozta Gaby-Luise Wuest, az Audi nemrégiben kinevezett Audi China elnöke. A Volkswagen csoport tulajdonában lévő Audi az elkövetkező két évben kilenc új modell értékesítését tervezi Kínában, melynek több mint a fele tisztán elektromos hajtással fog rendelkezni. A világ legnagyobb autógyártója jövőre több mint 4 milliárd eurót fektet be elektromos autók gyártásába, melyhez elengedhetetlen egy új partner az akkumulátor garmadák biztosítása érdekében. Az Audi a legnagyobb profitgenerátor a cégnél jelenleg és a márka minden harmadik vásárlója Kínából származik. A Volkswagen csoporthoz tartozó Audi a következő 5 évben 9500 fős létszámcsökkentést tervez Németországban. A létszámcsökkentés oka a költségcsökkentés és a termelés egyszerűsítése.

Az Audi részvényárfolyama az elmúlt 3 hónap alatt 0,5%-t emelkedett, míg a BYD a héten 1,09%-ot korrigált.

 

Kopernikus vagyonkezelt számla

 

A Starbucks-nál diverzifikáció megy végbe

A Starbucks nagyon sok pozitív kritikát kapott a sokszínűség és az integráció érdekében tett erőfeszítései miatt, ám még vannak fejlesztési területek, amelyekkel még foglalkoznia kell a cégnek. A nagyobb elfogadás érdekében tett erőfeszítései akkor kezdődtek, amikor egy philadelphiai üzlet alkalmazottja nézeteltérésbe keveredett két afro-amerikai vásárlóval. Ezt követően a vállalat több ezer alkalmazottat küldött el továbbképzésre, hogy kontrollálni tudja az ilyen eseteket. A Starbucks kávélánc január óta nem rendelkezik diverzifikációt és beilleszkedést felügyelő globális vezetővel, így e pozíció betöltése elősegíti a sokszínűséggel kapcsolatos célkitűzések fenntartását és jobban reagálhat az említett helyzetekre. A hírek alapján Nzinga Shaw fogja betölteni ezt a pozíciót a vállalatnál. Továbbá ő volt az első fő sokszínűség- és társadalmi integrációs tisztviselő az NBA-ban. Az Egyesült Államokban fontos nagy hangsúlyt helyezni erre a problémára és a cég szeretné elérni, hogy a nőket vezető beosztásába helyezzék, és 2030-ra elérjék a nemek közötti egyenlőséget a vezetői szektorban. Jelenleg vezetői pozícióinak 40%-a nő.

A Starbucks árfolyama hosszú hetek után ismét emelkedni kezdett, ezen a héten 2,96%-ot nőtt a vállalat részvényének ára.

Bővül a Stryker, viszont nem szeretne monopolhelyzetet kialakítani

Az Stryker orvostechnikai vállalat hétfőn azt nyilatkozta, hogy körülbelül 4 milliárd dollár fejében fel szeretné vásárolni a rivális holland Wright Medical Group-ot és kiterjesztené a váll és a csukló implantátumok fejlesztését az egész világra. A szakértők szerint az akvizíció hatalmas ugrás lesz a Stryker életében és nagy valószínűséggel piacvezetővé teheti a céget a csonttörések és az ízületpótlások kezelésére szolgáló implantátumok piacán. Larry Biegelsen, a Wells Fargo elemzője szerint az üzletvezető helyet fog biztosítani a Stryker számára a váll implantátumok piacán, ami jelentős előnyt jelent az eszközgyártó ortopédiai portfóliójában. „A Stryker jelentősen megerősíti versenyképességét és innovációját a közel 2 milliárd dolláros globális váll implantátumok piacán”-mondta Kevin Lobo vezérigazgató. A Stryker-nek viszont ezek után vissza kell vennie a bokaimplantátumok fejlesztésénél a monopolhelyzet elkerülése érdekében, mivel a Wright Medical részesedése a teljes bokapótlás piacán közel 70%-ot tesz ki. A Stryker részvényenkénti 30,75 dolláros ajánlatot tett a cég számára, mely 39,7%-os prémiumot jelent a Wright pénteki zárását nézve. A Wright Medical részvényei 30%-kal emelkedtek, 28,64 dollárral, míg a Stryker részvényei 4,5%-kal csökkentek a bejelentés után.

A Stryker végül is a hetet 2,07%.ot emelkedéssel zárta.

Magyarországra is elérkezett a Visa Prémium programja

A Visa hitelkártya-társaság bejelentette prémium programjának elindítását Magyarországon, amely számos előnyt kínál a Visa Gold, a Platinum és az Infinite kártyatulajdonosok számára-nyilatkozta a vállalat szóvivője a Budapest Business Journal számára. A Visa Concierge szolgáltatás sokféle módon segíti az ügyfeleket. A prémium program tagjai információkat kérhetnek kulturális eseményekről, kérhetnek segítséget ajándékok vagy virágok küldésében és gondoskodhatnak éttermi, repülési, vonat- és szállodai foglalásáról. Az egészségügyi problémákkal rendelkező kártyatulajdonosoknak csak fel kell hívniuk a Visa Concierge ügyfélszolgálatát, hogy segítséget kapjanak.

A Visa és a Mastercard továbbra is leköveti egymás grafikonját. Nagyon nagy emelkedést lehetett realizálni a kártyás fizetési szolgáltatók két legnagyobb vállalatánál ebben az évben. Ugyanakkor augusztus óta oldalazásban van a grafikon görbéje. Ráadásul egyre kisebb a hulláma ennek a range-nek, vagyis a trade-erek egy kitörési lehetőségre várnak. Mindkét cég árfolyamánál észrevehető az utóbbi napokban egy emelkedés, amivel olyan szintre jutott az ár, ami körülbelül két hónappal ezelőtt volt. Ez akár vételi jel is lehet, főleg, ha kilép az oldalazásból a grafikon görbéje.

A Visa részvény árfolyama ezen a héten 3,12%-ot, míg az elmúlt 1 év alatt 36,65%-ot emelkedett a cég részvényeinek árfolyama.

 

Telemédia részvénykosár

 

A Facebook a virtuális valóság és az új messenger funkciók fejlesztésébe kezdett

A Facebook azért, hogy felgyorsítsák terjeszkedésüket a VR (virtuális valóság) piacán, szeretné megvásárolni a Beat Games fejlesztői csapatot, akik népszerű VR ritmusjáték, a Beat Sabre megalkotásért felelősek. A Beat Games csatlakozik a Facebook Oculus Studios-hoz, független stúdióként. A cég nem tette közzé a pénzügyi feltételeket, mivel ez egy meglehetősen kicsi vásárlás olyan nagyvállalatok számára, mint a Facebook. A virtuális valóság piaci elemzői szerint 2020-ra 3,3 milliárd dolláros értékkel fog rendelkezni ez a szektor, és a legtöbb cég nem szeretné, ha a jelenleg vezető Sony dominálná ezt a szektort. A Facebook egyelőre nem a platformverseny miatt kezdett bele a virtuális valóság technológia fejlesztésébe, hanem inkább annak népszerűségeset szeretnék elősegíteni. A társaság igen sok figyelmet fordít a programok fejlesztésére, így a virtuális valóság mellett egy új funkciót fejleszt ki a Messenger számára, amely lehetővé tenné a tartalom megosztását közeli barátok számára. Bár erre az Instagram már régóta lehetőséget ad, mégis a Messenger használóinak nem volt adott ezen lehetőség, amit a vállalat szeretne minél előbb korrigálni.

A Facebook vállalata évek óta egyre jobb és kimagaslóbb bevételeket ért el, csak az elmúlt évben 55,05%-ot emelkedett a cég részvénye, amihez hozzájárult az e-heti 1,55%-os árfolyam növekedés is.

Az Amazon nem figyeli többé a vásárlóit

Az Amazon le szeretné állítatni a saját programját, amely ingyenes mintákat küld a vásárlóknak, hogy azok véleményt tudjanak alkotni az adott termékről. A vállalat fejlesztés alatt álló mesterséges intelligenciájának feladata a vásárlók vásárlási szokásainak felismerésére, majd ingyenes ízlés szerint összeállított termékminták kiküldése. A mintákban többek között a Maybelline szempillaspirál, a Calvin Klein parfüm és a Kind bár szerepel. Bár az esetek nagy részében a mintatermékek igen nagy sikert arattak, mégis több szakértő úgy véli, hogy az Amazon ezzel megsérti vásárlói személyes jogait és teljesen szembe megy a GDPR alaptörvényeivel. Az Amazon többek közt ezen indok miatt leállítja a programot. Az Amazon folyamatosan új innovációkat kíván bevezetni az ügyfelek érdekében–derült ez ki az Amazon szóvivőjének a CNBC-nek tett nyilatkozatából. Annak ellenére, hogy néhány ügyfél úgy érezte, hogy a program visszaél személyes adataikkal, mégis ez volt a leghatékonyabb módszer a márkák számára, hogy névleges díj ellenében eljuttassák termékeiket az Amazon vásárlókhoz. A programban részt vevő márkák mintánként 2 dollárt fizettek a cégek. A vállalat valószínűleg új irányt vesz, viszont az eddig gyűjtött információ igen előnyös a vállalat számára a Google és a Facebook ellen a digitális hirdetési piacon.

Az Amazon árfolyama ezen a héten 3,11%-ot menetelt, míg a Google 1185 eurón zárta a hetet és 0,42%-ot menetelt előre.

A Microsoft az 5G-ben látja a lehetőséget

Az amerikai AT&T és a Microsoft bejelentette a partnerség következő szakaszát, amelynek célja az 5G és a digitális felhő fejlesztése. A vállalatok még júliusban megállapodást írtak alá az 5G és a felhő innovációival való közös együttműködésről. Az 5G a következő generációs hálózati technológia, amely várhatóan megváltoztatja az emberek életét, a felhő pedig adattárolási technológiát nyújt, amely nem támaszkodik a hagyományos helyszíni adatközpontokra. A Reuters szerint az AT&T beleegyezett abba, hogy adatát és munkafolyamatait a Microsoft Azure felhőbe integrálják egy körülbelül 2 milliárd dolláros üzlet keretében. Kedden a Microsoft és az AT&T üzleti egysége bejelentette az úgynevezett „hálózati határszámítás” technológiájának kísérleti bevezetését, amely a partnerség korai eredménye. Az előrelépés várhatóan segíteni fogja mindkét vállalat ügyfeleit az 5G előnyeinek kihasználásában, mivel az AT&T vállalata 2020 közepéig az 5G-t tervezi az Egyesült Államokban bevezetni. „Egész évben azt mondtuk, hogy a fejlesztők és a vállalkozások lesznek az 5G korai alkalmazói és ez egyaránt előtérbe helyezi ezt a forradalmat”-nyilatkozta Mo Katibeh, az AT&T Business marketing igazgatója. A Microsoft felhő alapú rendszere egyértelműen az Amazon AWS-szel kívánja felvenni a versenyt, ami a felhő alapú piac szinte felét dominálja. Megjelent az a hír is, hogy a Huawei ismét használhatja a Microsoft szoftvereit. A Microsoft többek közt Windows és Office licenceket árusít a kínaiaknak. Így az is kiderült, hogy ami nemzetbiztonságra és az Egyesült Államok külpolitikára nem jelent kockázatot, azt forgalomba hozható Kínában is. Ezért november 20-án a Kereskedelmi Minisztérium elfogadta a Microsoft kérelmét a Huawei számára történő tömegpiaci szoftverek exportjára.

A Microsoft részvény árfolyama ezen a héten 1,54%-ot, míg ebben az évben 41,68%-ot emelkedett.

 

Global High Yield Bonds

 

A Teva is kiáll a magas gyógyszerárak ellen

A Teva Pharmaceutical Industries Ltd. és más generikus gyógyszergyártók az elmúlt hat hónapban tárgyalásokat folytattak az Egyesült Államok Igazságügyi Minisztériumával egy hosszú ideje működő monopóliumellenes vitáról, amely szerint a vállalatok állítólag árat stabilizálnak saját készeleteiknél és készítményüknél, illetve túlárazzák saját gyógyszereiket. A megvitatott lehetséges eredmények között szerepelnek a halasztott büntetőeljárási megállapodások, amelyekben a társaságok elismernék bizonyos állításokat, de a vádemelés ellen védettek lennének a nyomozással való együttműködésért és a bírságfizetésért cserébe. Az izraeli székhelyű Teva mellett az indiai generikus óriás Sun Pharmaceutical Industries Ltd. egysége szintén tárgyalásokat folytat a szövetségi ügyészekkel. A Teva ezen felül az Amerikában értékesített gyógyszerek ár képzését sem találja teljesen helyén valónak, mivel 10 gyógyszerből 9 gyógyszer, amely ráadásul szükséges a betegek élet megmentéséhez, bőven felülmúlja ár-érték arányát. Donald Trump az elmúlt időszak alatt szintén kiállt az utóbbi állítás mellett, miszerint túlárazott az amerikai gyógyszerforgalmazás.

A Teva vállalat szerdán 6%-ot emelkedett a New-York-i tőzsdén.

A Consus Real Estate AG városfejlesztésben jeleskedik

A Consus Real Estate AG, ami Németország 9 legfontosabb városának vezető ingatlanfejlesztője, közzétette 2019 első hat hónapjának beszámolóit. A vállalat beszámolói alapján a teljes bevétel 256 millió euróra nőtt a félévi zárás végére. Ezen felül a Leipzig 416 projekt tranzakció sikeresen fejeződött be, biztosítva ezzel a lipcsei területek jövőbeli fejlesztésének lehetőségét. 2016-ban a CG Gruppe AG ingatlanokat vásárolt a területen és megkezdte ennek a régiónak a fejlesztési terveit azzal a vízióval, hogy egy teljesen új, átlagos negyedet hozzon létre. A Consus Real Estate AG leányvállalatán, a CG Gruppe-on keresztül továbbra is részt vesz a fejlesztési folyamatban, szorosan együttműködve a projektet megvásárló osztrák ingatlanfejlesztő céggel. A projekt eladási árának nagy részét már kifizette a vállalat, viszont a fennmaradó összeget csak bizonyos mérföldkövek elérésekor fizetik meg a jövőben. Andreas Steyer, a Consus Real Estate AG vezérigazgatója úgy nyilatkozott: „Ezen tranzakció sikeres lezárása megmutatja portfóliónk erősségét és megerősíti azt a stratégiánkat, melyben az első kilenc város nagy telephelyeire koncentrálunk. A beruházás lehetővé tette számunkra, hogy fontos lépést tegyünk a portfóliónk bővítésével kapcsolatosan. A Consus továbbra is elkötelezett az ingatlanfejlesztés stratégiája iránt, egészen a befejezéséig, amely a kilenc legfontosabb város nagyobb projektjeire összpontosít. „

A Consus Real Estate Ag. részvénye ezen a héten 6,03 eurón zárt.

 

Healthcare vagyonkezelt részvénykosár

 

Az Amgen és Kína

Az Amgen, amely a világ vezető biotechnológiai vállalata a piaci kapitalízáció alapján, magas növekedést vár előre kínai üzletágában, mivel az ország gyorsan öregedő népessége továbbra is növeli az innovatív orvosi megoldások iránti keresletet. Az Amgen vállalat, amely a jövő évben ünnepli 40. évfordulóját, kijelentette, hogy bízik abban, hogy az elmúlt évben regisztrált növekedést követően Kínában is tudja hozni majd az eddig tartott szintet és továbbra is elkötelezett amellett, hogy a kormánnyal kooperáljon az egészséges Kína megvalósításában. Ezt a vállalat 2030-ra kívánja elérni. „Mindenki a Kínában bekövetkezett pozitív változásokról, a szabályozási reformról, a teljes visszatérítési rendszerről beszél és arról, hogy a kínai politika valóban milyen segítséget nyújtott a globális biotechnológiai ipar létrehozásában”-mondta Penny Wan, az Amgen kínai szektorának alelnöke és regionális igazgatója. A vállalat elkötelezettségét mutatva részt vett a 2019. évi BioCentury China Healthcare csúcstalálkozón. „Örülünk a kínai kormány óriási erőfeszítéseinek és továbbra is együttműködünk több érdekelt féllel a fejlesztés érdekében. Célunk mostantól a kínai betegek segítése, hogy azok hozzáférhessenek a világ vezető gyógyszerkészítményeihez”–nyilatkozta Wan. Az, hogy a Kína-Amerika kereskedelmi háború, illetve a Hongkong-ban történő felkelés, hogyan is fog hatni az Amgen terveire még kétes, viszont a vállalat jelenleg csak az ország betegeire kíván fókuszálni.

Az Amgen részvénye ezen a héten 2,77%ot emelkedett ezen a héten.

A Becton Dickinson felülmúlta mindenki elvárását

A Becton Dickinson, mely a világ egyik vezető orvostechnikai vállalata, ezen a héten negyedéves bevételeiről számolt be, amelyből kiderült, hogy az meghaladta a 4.584 milliárd dollárt szeptember 30-ig véget ért negyedik pénzügyi negyedévben. Ez 4,1 százalékos növekedést jelent az előző év hasonló időszakához képest. Megállapítható, hogy a Betcon Dickinson bevételei deviza-semleges alapon 6,2 százalékkal növekedtek az előző évi ezen időszakhoz képest. Az is kiderült, hogy a szintén szeptember 30-án zárult teljes pénzügyi évben 17290 milliárd dolláros bevétel számolt a vállalat, amely 8,2 százalékkal haladta meg az előző évi teljesítményt. „Nagyon büszkék vagyunk a 2019. pénzügyi évben elért eredményeinkre. Az idei teljesítményünk azt mutatja, hogy képesek vagyunk legyőzni a korlátjainkat és megvalósítani pénzügyi és működési céljainkat” -mondta Vincent A. Forlenza elnök-vezérigazgató. „A 2020-as évbe optimizmussal lépünk be. Jelenleg igen nagy lehetőségeket aknáztunk ki, melyek lehetővé fogják tenni a számunkra, hogy jobban kiszolgálhassuk ügyfeleinket és betegeinket az egész világon. Kiváltság, egy ilyen csapat vezetése. Biztos vagyok abban, hogy Tom Polen vezetésével a vállalat tovább gyorsítja majd fejlesztéseit és egy új korszakba fogja emelni a Becton Dickinson-t.”

A Becton Dickinson 2001-óta van a tőzsdén. Tőzsdei indulásakor 37,5 eurót fizettek részvényenként, mára ennek ára 237,25 euró.

Hatalmas elismerést kapott a Colgate-Palmolive

A Colgate-Palmolive bejelentette, hogy megkapta az Egyesült Államok Zöld Épület Tanácsának (USGBC) 2019. évi vezetői díját, elismeréseként példamutató munkája és vezető szerepe miatt a zöld épületiparban. A Colgate már 2007 óta tagja ezen szervezetnek, mely főként az építőiparban alkalmazott zöld megoldásokkal foglalkozik. A Colgate felgyorsította fenntarthatósági erőfeszítéseit, újrahasznosítható fogkrém tubusokkal debütált és még a Dow Jones Fenntarthatósági Index is elismerte a társaságot környezetbarát stratégiája miatt. „A Colgate elkötelezettsége a fenntartható épületek és a termelés nélküli hulladék mellett a fenntarthatóság szem előtt tartása” -mondta ezt Ann Tracy, a globális fenntarthatóságért felelős alelnök.

A Colgate-Palmolive részvényei ezen a héten 2,32%-ot emelkedtek.

Az Ecolab és a környezet védelme

Az Ecolab vezérigazgatója, Doug Baker Dayton-díjat kapott erkölcsi üzleti tevékenységei elismerése végett. „Dougot választottuk az élet javítása iránti elkötelezettsége miatt, melyet vállalkozásának termékei és szolgáltatásai nyújtanak”-mondta Stephen Young, a Caux Round Table globális ügyvezető igazgatója. Az Ecolab vezető szerepet tölt be a fenntartható fejlődés terén, mivel ügyfelei kevesebb energiát, vizet és kevesebb szennyezést generálnak a vállalat erőfeszítései miatt. Doug Baker arról számolt be, hogy az Ecolab 2018. évi fenntarthatósági jelentése szerint a cég amellett, hogy környezetbarát, egy erős pénzügyi szereplő az egészségügy piacán. Jövőbeli terveik közé tartozik az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásának 2020-ig történő csökkentése és a megújuló energiaforrások népszerűsítése. Az Ecolab ügyfelei 188 milliárd gallon vizet takarítottak meg tavaly; ami elég ahhoz, hogy kielégítse a 650 millió ember éves igényét. Az egyik fő vezérigazgatói feladatom annak biztosítása, hogy cégünk elérje célját: tisztábbá, biztonságosabbá tenni a világot, megvédeni az embereket és a létfontosságú erőforrásokat”-mondta Baker.

Az Ecolab cég részvényei a héten 2,26%-ot emelkedtek.

A HIV elleni termékek menthetik meg a Gilead Sciences-t?

A Gilead október 24-ei jelentése nem igen győzte meg a befektetőket a vállalat teljesítményének növekedéséről. A szakértők elvárásait teljesen alulmúlta a vállalat, mely a tavaly év ezen időszakához képest elért 2 milliárd dolláros bevétel után semmilyen javulást nem mutatott. Ezt legfőképpen a Hepatitis C üzlet tudják be, mert a termék igen gyengén teljesített az idei Q3-negyedévben. Míg tavaly több, mint 900 millió dolláros bevételt realizált a vállalat a termékből, az idei időszakban alig 674 milliót generált a Hepatitis C, ami 26%-os éves csökkenést jelent. Ezzel szemben a vállalat HIV elleni termékei 13%-os növekedést realizáltak éves szinten. Név szerint a Biktarvy termék az, mely jelentős értéknövekedést mutatott a cég felhozatalában és az idei harmadik negyedéves eladások csaknem 76%-át birtokolta. A vállalat másik HIV elleni készítménye a Descovy nemrégiben került az amerikai élelmiszer és gyógyszer igazgatási intézete figyelmébe, akik jóváhagyták a gyógyszer értékesítését. A termék piacra kerüléséről és áráról, még nem kívánt nyilatkozni a vállalat. A legtöbb szakértő szerint a Donald Trump által indított gyógyszer kampány fogja majd véglegesíteni a termék végleges adatait.  A vállalat már megkezdte más HIV-központú gyógyszerek fejlesztését, bár ezek többsége még a korai tesztelési szakaszban van. A befektetők örülhetnek annak is, hogy a Gilead a teljes évre vonatkozó várható teljesítményét kissé módosította. A vállalat eredetileg bejelentett teljes értékesítése 21,6 milliárd és 22,1 milliárd dollár közé esik, de a Gilead most azt várja, hogy termék értékesítése 21,8 és 22,1 milliárd dollár között lesz az idei év végére.

A Gilead ezen a héten ismét emelkedett, részvényei 3,09%-kal magasabban zártak pénteken a múlt héthez képest.

A UnitedHealth Group is újít a szolgáltatásain

A Walgreens Boots Alliance és az UnitedHealth Group egészségbiztosítási egysége új partnerség keretében „Medicare szolgáltató központok” megnyitására készül a gyógyszertárlánc amerikai gyógyszertáraiban. Az UnitedHealth és Walgreens kezdetben úgy tervezik, hogy 2020 januárjában 14 „UnitedHealthcare Medicare szolgáltató központot” nyitnak meg. A pénzügyi feltételeket nem tették közzé, amelyeket mindkét fél „többéves” megállapodásnak nevezett. „Ezeken a központokon keresztül a Walgreens vásárlói jobban megismerhetik a Medicare-t, találkozhatnak szakértőkkel és információkat kérhetnek a UnitedHealthcare előnyeiről, és akár regisztrálhatnak is a szolháltatásra” – nyilatkozták a társaságok hétfőn egy közös nyilatkozatban. „Az UnitedHealthcare Medicare Advantage tagjai továbbá éves wellness látogatásra is jogosultak lesznek a Walgreens Medicare szolgáltató központjában a UnitedHealthcare HouseCalls programján keresztül, elősegítve ezzel a szükséges ellátás, tesztek és kezelés megszerzését.” A UnitedHealth versenytársai, a CVS Health Aetna egysége, az Anthem, a Cigna és a Humana és mások, is új módszereket vezet be az idősek bevonására, miután feliratkoztak egészségügyi tervükre. Az egészségbiztosító vállalatok egyre szorosabb kapcsolatot alakítanak ki a gyógyszertár láncokkal és ebből a UnitedHealth Group sem akar kimaradni.

Az egészségbiztosító vagyis a UnitedHealth Group részvényei 1,88%-ot meneteltek a pénteki tőzsdezárásig.

 

Egyedi részvények

 

Évi 2,42%-os osztalékot fizet a Fusch Petrolub

A Fuchs Petrolup AG kenőanyagokkal kereskedik. A német vállalat tevékenységét általános termékek előállítására fordítja, miközben speciális megoldásokat fejleszt a piaci szereplők számára. Ezen kívül számos tanácsadó- és szervízszolgáltatást is kínál ügyfelei számára.

A Petrolub egy német multinacionális cég, amely kenőanyagokat és a kapcsolódó speciális termékek gyártásával foglalkozik és értékesít.

A cég székhelye a  Baden-Württembergben, Mannheimben található, ahol a társaságot 1931-ben alapították. A Fuchs egy nyilvános társaság, amely a frankfurti tőzsdén jegyzik 2008 óta. A Fuchs termékek széles skáláját gyártja, beleértve az autóipari kenőanyagokat (motorolajok és sebességváltók motorokhoz, motorkerékpárokhoz, mezőgazdasági, növényi és helyhez kötött motorokhoz), fémmegmunkáló kenőanyagokat, ipari, mélyépítési és hidraulikus termékek előállításával is foglalkozik. A következetes kutatás és folyamatosan nyitott füllel való járás alapján a cég egy erős pozíciót tudhat magáénak a speciális kenőanyagok piacán. Jelenleg kutatói (minden 10. alkalmazott kutató) kb. 600 új speciális felhasználáshoz szükséges kenőanyag-megoldáson dolgoznak. Az ügyfelekkel való szoros együttműködés alapján a Fuchs a jövőben továbbra is jövedelmező pozícióval fog rendelkezni a konkurencia és a tömeggyártókkal szemben. Összesen 8 alkalommal egymás után tudott ez idáig rekorderedményt elérni a családi vállalkozások körében. 10 éve folyamatosan növeli nyereségét (átlagosan 12%-kal) és forgalmát (átlagosan 6%-kal évente), egy év kivételével, ami 2008 volt. Elmondhatjuk róla, hogy egy több lábon álló innovatív családi vállalkozás, kitűnő pénzügyi mutatókkal. A Fuchs a Planto biodegradálható termékeket is gyárt. Bevétele 2018 – ban elérte a 2,567 billió eurót. A Fuchs Petrolub 2,57 milliárd euró értékű árut és szolgáltatást konvertált az elmúlt pénzügyi évben. A cég szállítási csoportja 288 millió eurós eredményt ért el az elmúlt időszak alatt.

A Fuchs Petrolub Se. részvényárfolyama az elmúlt egy hónap alatt 13,26%-ot emelkedett, részvényeinek értéke eléri a 39,42 eurót. Mivel kiváló osztalékfizetéssel (2,42%-kal) rendelkezik egy jó portfolióba elengedhetetlen a cég részvénye.

2018-2019 egyik kiváló cége volt a DENTSPLY SIRONA INC.

A Dentsply Sirona egy amerikai fogászati berendezésgyártó és fogászati fogyóeszközök gyártó, termékeit több mint 120 országban forgalmazza. A fogyóeszközök vonatkozásában fog és ínybetegségek megelőzésére és fogtisztításra szakosodott a vállalat. Ezenkívül fog protéziseket is tervez és épít.21 országban rendelkezik gyárakkal. A jelenlegi társaság nagyrészt egy 1993-as egyesülés eredménye, amelyben a Gendex Corporation 590 millió dollárért megvásárolta a Dentsply International Inc.-t.

  1. január 17-én a Dentsply Sirona bejelentette Donald M. Casey Jr., a Cardinal Health orvosi szegmensének korábbi vezérigazgatójának kinevezését vezérigazgatóvá és az igazgatóság tagjává.

A Dentsply-t négy New York-i üzletember alapította 1899-ben Dentists Supply Company-ként, az első felvásárlását a pennsylvaniai porcelánfogak gyártójával kezdték meg.

Az 1920-as évek elején a vállalat az E. de Trey&Sons európai forgalmazót választotta elsődleges európai forgalmazójának, azonban gyorsan a cég fő forgalmazójává vált az Egyesült Államokban is.

A magas amerikai vámtarifák és a fokozott erőfeszítések a piaci részesedés megszerzésére külföldön, különösen Európában és Ausztráliában, arra késztette a társaságot, hogy több kutatási és gyártási központot létesítsen külföldön. Első külföldi leányvállalatát Ausztráliában hozták létre, Natudryl Manufacturing néven. Az 1950-es és 1960-as években a cég számos olyan ötletet fejlesztett ki, amelyek manapság is használatos, például a Dentsply Cavitron és a Neolux fogtisztító gép, amelyek javították a műanyag fogak kivitelét.

A cég 1969-ben átnevezte magát a Dentsply International-nak, amivel termékeinek márkaneve szélesebb körben lett elismert.

A társaság legfontosabb akvizíciói: az LD Caulk Company 1963-ban, a Ransom és a Randolph Company 1964-ben, majd az F&F Koenigkramer Company felvásárlásai voltak.

1993-ban megszerezte a Gendex Corporation-t, ezt követően a társaság került a tőzsdére, azon belül is a NASDAQ indexbe.

Az új cég ezután orvosi röntgencsövek beszállítóját, az Eureka X-Ray Inc.-t vásárolta meg,

2010-ben az értékesítés legfontosabb piaca lett a cég számára Európa és FÁK (40%), az USA (37%), Latin-Amerika (5%), Ázsia (a FÁK és Japán kivételével, 5%), Kanada (4%), Japán (4%), Közel-Kelet és Afrika (3%) és Ausztrália (2%).

2011 júniusában a Dentsply 1,8 milliárd dollárért megvásárolta az Astra Tech-et, a világ harmadik legnagyobb fogászati implantátumgyártóját az angol-svéd gyógyszeripari társaságtól, az AstraZeneca-tól. Az ügylet 25%-kal (535 millió dollárral) növelte a cég bevételét és 2011. augusztus 31-én fejeződött be.

Jeffrey Slovin vezérigazgató, Bret Wise ügyvezető elnök és Christopher Clark elnök 2017-ben lemondtak. 2018. január 17-én a Dentsply Sirona bejelentette Donald Casey Jr., a Cardinal Health egészségügyi-orvosi szegmensének korábbi vezérigazgatójának kinevezését vezérigazgatóvá és az igazgatótanács tagjává.

A Dentsply Sirona, mint New York-i fogászati berendezésgyártó 85 millió dollár nyereséget, vagyis részvényenként 38 dollár nyereséget realizált a szeptember 30-ig véget ért három hónap alatt. A maga 962,1 millió dollár árbevételével, megháromszorozta a tavalyi év azonos negyedévéhez viszonyított növekedését.

A Dentsly Sirona az elmúlt héten 0,06%-ot, az elmúlt egy hónap alatt 8,78%-ot, míg az elmúlt egy év alatt 56,79%-ot emelkedett.

 

Értékpapír vásárlás és vagyonkezelés Ausztrián keresztül a Partner Bank közreműködésével.  Vegye fel velünk a kapcsolatot → 

Szólj hozzá