e-Mobility részvénykosár

 

A Tesla dominálta a félévet

Az idei év igen kedvező volt az elektromos autó rajongóknak. Számtalan új jármű bejelentését és megjelenését élhettük át, melyek között akadt olyan, ami új kapukat nyithat az e-mobilitás jövője felé. Talán az idei év legnagyobb szupersztárja a Tesla Model 3 lett, amely igen erősen dominálja a piacot az eddigi évben. Viszont nem szabad olyan járművekről megfeledkezni, mint a Nissan Leaf, Hyundai Kona vagy az Audi e-tron sem.

A Tesla Model 3-ból 38.000 darab került eladásra eddig az évben. Második helyen a Renault Zoe áll a maga 25.000 eladott példányával. A további népszerű járművek a Hyundai, a Kia, a Renault, a Mitsubishi és a Jaguar-Land Rover gyáraiból kerültek ki. Míg a BMW , a Volkswagen és a Daimler csak a következő félévben fog igazán nagyot alkotni, a piacon akkor jelennek meg az új hibrid/elektromos járműveikkel. Bár Németországban több e-autó kelt el, még mindig Norvégiában a legnagyobb az e-autó vásárlások aránya. Szinte minden második eladott autó plug-in volt az országban. “Legrosszabbul” az Egyesült Királyságban teljesítettek a járművek a támogatások hiánya miatt, viszont 2020-tól ezt is orvosolni szeretné az ország.

A Tesla részvényeinek árfolyama 7.29%-kal emelkedett a héten.

Korszakváltás a Volkswagen-nél, itt az ID 3 típus!

Kevesen gondolták volna, hogy a nagy dízelbotrányból alig kilábaló vállalat egyszer még névadó lesz az autópiacon. A Volkswagen szinte a semmiből húzta elő azt az ötletet, hogy ők bizony az elektromos autók felé mozdulnak el és a jövőben szinte csak ilyen járművek gyártásának szentelnék az idejüket. A korszakváltás első darabjaként emlegetett ID 3-at a frankfurti Motor Show-n debütálta a Volkswagen, úgy látszik igen nagy sikerrel. A jármű legjobb esetben 550 km-es hatótávjával optimális a felhasználóknak, akik a jelek szerint már 30.000 darab megrendelését is megejtették előre. A Volkswagen ID3 ára kevesebb, mint 30.000 euró, azaz körülbelül 10.000.000 forint körül fog a piacra érkezni, de persze ebből még levonásra kerül az állami támogatás. A Volkswagen ID3 típusánál az újdonság az, hogy a meghajtásáról egy 83 lóerős villanymotor gondoskodik, ami 0-ról 100 km/h-ra 11.9 másodperc alatt repíti az autót. Itt is történt némi előrelépés, hiszen az érték fél másodperccel jobb, mint az előd esetében. A végsebesség azonban nem változott, továbbra is a 130km/órás tempó jelenti a maximumot. Valószínűleg nem ez az utolsó elektromos jármű, amit a vállalat a piacra dob, mely talán most már tényleg mindenkinek bebizonyította, hogy már nem az a dízelbotrányos vállalat, mint régen.

A Volkswagen vállalat részvényeinek értéke 3,5%-kal emelkedett a napokban.

Az Nvidia-nak nem ez volt a legjobb negyedéve

Lényegesen gyengébben sikerült az Nvidia idei második negyedéve az előző év azonos időszakához képest. A vállalat forgalma a tavalyi 3,12 milliárdról 2,58 milliárd dollárra csökkent, amely 17 százalékos veszteséget jelent. A profit lényegesen nagyobbat zuhant, az 552 millió dolláros összeg ugyanis 50 százalékkal marad el a tavaly 1,1 milliárdtól. Mindezek ellenére a vezetés elégedett a számokkal, melyek még így is megfelelnek a korábbi várakozásoknak. A legnagyobb csökkenést a videó játékok értékesítései szenvedték el, melynek forgalma 27 százalékkal 1,3 milliárdra csökkent.

A cég ennek ellenére is igen pozitívan áll hozzá a következő félévhez, hisz piacra akarják dobni az új RTX kártyáikat. Ennek ellenére próbálnak reálisak maradni és a következő negyedévre a cég 2,9 milliárd dolláros bevétel vár, amely körülbelül 9 százalékkal maradna el az egy évvel korábbitól.

 Az Nvidia részvényeinek értéke a héten már 1,5%-os növekedést produkált.

Healthcare vagyonkezelt részvénykosár

Szép jövő elé néz a UnitedHealth Group egészségbiztosító

Noha a UnitedHealth Group nyereségeinek növekedése az elkövetkező években várhatóan lassulni fog, addig a világ egyik legnagyobb egészségbiztosítója 2021-re várhatóan mintegy 275 milliárd dolláros bevételre fog szert tenni a Trefis pénzügyi elemző cég jelentése szerint. Az elmúlt három évben a UnitedHealth nettó bevétele átlagosan 11%-kal növekedett. A biztosító nettó bevétele várhatóan a 2018. évi 226,2 milliárd dollárról 2021-re 275,8 milliárd dollárra növekedhet. A növekedést elsősorban a United Healthcare Medicare és Retirement üzletágának növekedése fogja mozgatni. A Trefis csapata szerint ebben a szegmensben a bevételek várhatóan 2021-re meghaladják a 97,5 milliárd dollárt.

A másik ütőkártyája a vállalatnak a saját szoftverük, az Optum Insight, mely értéke akár 10.8 milliárd dolláros értéket is elérheti 2021-re.  A szakértők becslése szerint a UnitedHealth részvényeinek értéke 293 dollár körül fog alakulni, amely 25%-kal meghaladja a jelenlegi piaci árat. A UnitedHealthcare tavaly kijelentette, hogy 2025-re tízszeresére szeretné emelni az értékalapú gondoskodást, azaz 150 millió embernek szeretne segítséget nyújtani a magán egészségügyi ellátásában.

A UnitedHealth Group vállalat részvényeinek ára ezen a héten 1,99%-ot, míg 3 év alatt 76,17%-ot emelkedett.

A Novo-Nordisk újabb inzulinnal venné be a piacot

A híres dán inzulingyártó bejelentette, hogy 2020 januárjában forgalomba szeretné hozni a NovoLog és NovoLog Mix újonnan engedélyezett termékeit. A vállalat terve, hogy a gyógyszerkészítményeit 50%-os leértékeléssel dobja piacra megjelenésük napjától. Így egy 10 milliliteres inzulin ára 144 dollár, azaz nagyjából 40.000 forint körül fog alakulni. A vállalat szóvivője kiemelte, hogy bár igyekeznek minél olcsóbb árakat kitűzni gyógyszerkészítményekre, mégis a további kutatások és fejlesztések érdekében nem adhatnak nekik irreálisan alacsony árakat. Emellett a vállalat elindít a jövő évben egy új „kártyás programot”, mely lényege, hogy az inzulint erősen igénylő betegek akár 99 dollárért is meg tudják venni a havi szükséges adagjukat. Azt, hogy ezt a rendszert a Novo-Nordisk hogyan is fogja kivitelezni, még nem publikus. A vállalatnak egyetlen riválissal kell szembenéznie az inzulinkészítmények piacán, az pedig a Eli Lilly Co., akik szintén követik a fél áron történő inzulinok értékesítését.

A dániai központú Novo Nordisk idén már 43.100 főt foglalkoztat 79 országban, és több mint 170 országban forgalmazza termékeit.

A cég részvényei 6,12%-kal csökkentek az elmúlt héten.

Megoszló a Gilead Scines új terve

A Gilead erőteljesen küzd a készítményeivel a HIV és hepatitis, avagy korunk két legnagyobb betegsége ellen. A vállalat az alapítványát 2005-ben alapította és a cég törekszik arra, hogy javítsa az egész világon alig ellátott közösségek egészségét és jólétét.

A Gilead Scines 2017-től már több millió dollárt fordított globálisan a HIV kezelésére és a tervek alapján 2021-ig még 100 millió dollár értékben szeretné támogatni a Dél-Afrikában élő betegeket. Nemrégiben viszont egy új célcsoport felé is fordult a vállalat, mely igen megosztóan hatott mind a szakértőkre, mind a közönségre. A friss hírek alapján a transgender társadalmat szeretné jobban támogatni a Gilead a HIV elleni küzdelemben. A cég szóvivője úgy nyilatkozott, hogy statisztikák alapján döntöttek így, mivel az említett közösség tagjai az adatok szerint háromszor akkora eséllyel kaphatja el a betegséget, mint mások. Egy másik felmérés szerint az afroamerikai transgender nőknek, több mint a fele rendelkezik a betegséggel. A Gilead alapítványa eddig már több, mint 2 millió dollárt fordított a transzneműek kezelésére. A Gilead Scines-nak világszerte több mint 11.000 alkalmazottja van már.

A Gilead Scienes cég részvényeinek árfolyama 3,24%-ot emelkedett ezen a héten.

 

Telemédia vagyonkezelt részvénykosár

 

Az Alibaba egyik vezetője távozik

Jack Ma, akit a kínai kereskedelmi óriás arcaként ismertek sokan, egy évvel ezelőtt, az 54. születésnapján jelentette be, hogy távozni kíván a cégtől, annak érdekében, hogy több időt tudjon fordítani jótékonysági és oktatási tevékenységeire. A bejelentés hírére az Alibaba részvényeinek ára csaknem 4 százalékkal esett a new york-i tőzsdén, és csak két nappal később kapaszkodott vissza korábbi értékére.

Jack helyére a 47 éves Daniel Csang kerül, aki 2015 óta a vállalat vezérigazgatójaként dolgozik. A szakértők szerint a döntést a lehető legjobb időszakban hozta meg a cég, mivel az internetes kereskedelem az elmúlt hónapokban igen lelassult. A kínai statisztikai hivatal adatai szerint az ország e-kereskedelmi forgalma 2019 első felében csupán 17,8 százalékkal tudott bővülni. Tavaly ugyanebben az időszakban 32,4 százalékos bővülést tudott az Alibaba a már említett piacon elérni. Egyelőre Daniel Csang új stratégiája még nem publikus, viszont a megfigyelők szerint a vállalatnak új területeket kell találnia a növekedésre, bővülésre.

Az Alibaba részvénye a héten 0,87%-ot, míg az utóbbi egy hónap alatt 9,78%-ot menetelt előre.

Új stratégia az Apple-nél?

Több, mint 5 év telt el az első okosóra megjelenése óta, ami akkor igen megosztó volt a közönség köreiben. A legtöbb kritikát az óra ára szenvedte el, ami meg is látszott az eladásoknál. Az Apple nemrégiben tartotta meg éves termékbemutatóját, ahol leleplezték az új iPhone 11-et, az új stream szolgáltatásaikat, illetve az új Apple Watch is bemutatásra került, ami egy igen nagy átalakuláson esett át az első órához képest. Az Apple elmondása szerint az óra mindent tud, amit egy okosórának tudnia kell, viszont az eddigi árakhoz képest alig 100 dollárba kerül a termék. Összehasonlításképpen a tavaly megjelent Apple Series 5 Watch 399 dollárba került. Szakértők szerint a vállalat ezzel a lépéssel próbálja népszerűsíteni az Apple a további termékeit és nem csodálkoznának azon sem, ha a jövőben is ilyen mértékű áresések történnének, például az iPhone-ok körében. Ennek ellenére mégis a legnagyobb bevételt az Apple iPad-ektől várják, melyekből tavaly több, mint 23 millió darab került eladásra. Szakértők szerint idén is hasonlóan fog alakulni az eladások aránya, kicsivel több, mint 25 millió eladott példányt jósolnak a cégnek.

Az Apple részvényének az árfolyama az elmúlt 1 hónap alatt 4,94%-ot emelkedett, a hétvégére 196,24 eurón zárt.

Facebook Libra más szemmel

A világ legnagyobb közösségi hálójának kriptopénze már igen sokszor napirenden az elmúlt hónapokban, a médiában, viszont a legtöbb esetben csak kritizálták Mark Zuckerberg ötletét. A Facebbok Libra-t a kritikusok a BitCoin-hoz hasonlították, mely igen jelentősen felforgatta a befektetők pénzügyeit. Ezzel szemben a Facebook azt állítja, hogy az ő valutájuk más működési elvre épül, mint a korábban említett online fizetőeszköz. A napokban erre egy újabb példát is hozott a vállalat, miszerint a Libra erősíteni tudná a világ elmaradott térségeiben a lakosság pénzügyi kultúrájának fejlődését a jegybankok “pénzügyi elnyomása” alól. Marcel Thum, az IFO drezdai tagozatának igazgatója és Sefan Eichler, a Drezdai Műszaki Egyetem Nemzetközi Monetáris Gazdasági Tanszékének vezetője kihangsúlyozta a Libra pozitív oldalát. Értelmezésük szerint a Libra erősíteni tudná az elmaradott régiók lakosságának pénzügyi függetlenségét a kormányok szolgálatában működő jegybankok inflációgerjesztő, a helyi devizát leértékelő, a lakossági megtakarításokat elértéktelenítő monetáris politikájától. A Facebook Libra bevezetésére és hatására még várnunk kell, mivel jelenleg is tartanak az ellenőrzések a pénznem hitelességének megállapításáról.

A Facebook részvények 0,13 százalékot estek a napokban.

A Walt Disney és Microsoft partneri kapcsolatban állnak

A szórakoztató ipar két nagyágyúja úgy döntött, hogy ideje közös erőfeszítéssel meghódítani a felhő alapú piacot. Az eddigi hírek alapján a két cég terve az, hogy filmkészítési folyamatait és hirdetései fő részeit felhő alapú szolgáltatásokban helyezi el. Az ötéves partnerség a Disney StudioLab döntése volt és a végső célja a Microsoft Azure felhőplatformjának teljes kihasználása. Azt, hogy a Disney újonnan érkező streaming platformja a Disney Plus helyet kap-e a rendszerben, arról még nem beszélnek. A Disney szóvivője szerint a stúdió azért állt a Microsoft mellé, mert ambiciózusan áll hozzá a felhő alapú projektjeihez, nem úgy, mint versenytársai, mint például az Amazon vagy a Google. A tervek alapján 2 év múlva már látni is fogjuk a partneri szerződés eredményét.

A Disney részvényei 1,79%-kal emelkedtek az elmúlt egy hónap alatt.

Az Oracle ebben a negyedévben jól teljesített

A felhő alapú rendszerek piacán igen jól teljesített a vállalat és ez a számokon is meglátszik. A 2019-es pénzügyi év első negyedévében 9,218 milliárd dollár bevételre tett szert az Oracle, ez devizaárfolyam-hatással kiigazítva 2 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál. A felhőszolgáltatásokból és licenctámogatásból származó bevétel 6,805 milliárd dollár lett, azaz több, mint a felét adják ki a vállalat féléves teljesítményének. Az üzletág bevétele 74 százalékra emelkedett, 72 százalékról a teljes bevételen belül. A cég első negyedévi működési eredménye 6 százalékot ugrott, szám szerint 2,877 milliárd dollárra emelkedett. Mark Hurd, az Oracle vezérigazgatója, a beszámolóban kiemelte a felhő ERP szolgáltatásainak sikerét, mely 33 százalékkal nőtt az első negyedévben. Mára már több, mint 6500 Fusion ERP és 18 ezer NetSuite ERP ügyfelük van, és a szakértők szerint a növekedés még kitarthat az év végére. Az Oracle ezen felül bízik abban, hogy felülmúlják az idei első félévet, mivel nemsokára érkeznek a második generációs felhő alapú rendszereik, melyhez igen nagy reményt fűznek, mind a szakértők, mind pedig a vállalat.

Az Oracle részvényei ezen a héten 0,25%-ot esett és a részvények 48,60 eurón zártak.

A Philips tervei túl nagyok?

Berlinben került megrendezésre az idei IFA, mely a világ egyik leghíresebb szoftverbemutatója. A kiállítás egyik legékesebb darabjai az új Smart tévék, a Sony, a Samsung és a Philips dominálja leginkább a piacot. A legtöbb esetben a vállalatok törekszenek a reális ár kiszabására, viszont úgy látszik, most a Philips tesz egy kísérletet és piacra dobja eddigi legdrágább termékét. A Philips 65OLED984 típusjelzésű televízióról a cég helyszínen tartózkodó munkatársai annyit mondtak nagy vonalakban, hogy a prémium képminőség mellé prémium hangzás és prémium ár jár. A 4K felbontású tévé teljesítmény és képminőség szempontjából is jobb, mint a Samsung vagy a Sony eddigi termékei, viszont a szakértők tartanak attól, hogy emiatt irreálisan magas összeget fog kérni érte a vállalt. Az eddigi hírek alapján a készülék £4.500 értékben fog kikerülni a piacra, azaz nagyjából 1.7 millió forintért.

A Philips Electronics vállalat részvényeinek értéke 43,31 eurón, 0,65%-os emelkedéssel zártak.

Kopernikus vagyonkezelt kosár

 

A Starbucks a legnagyobb kávézóját fogja megnyitni Chicago-ban

A cég bejelentette, hogy november 15-én nyílik meg az új étterme, ami így megelőzi az eddigi legnagyobb Starbucks kávézót, ami Tokióban van. A négy emeletes épület közel 4 ezer négyzetméteres, a tömb része egy raktár is. A sütők önmagukban turisztikai látványosságok. Különleges kávét és teát kínálnak, helyszíni pörkölőket és hatalmas kávéhordókat tartalmaznak, ahol frissen pörkölt babot mutatnak be. A kézműves koktélokkal ellátott bárokban olyan kedvelt ételeket szolgálnak fel, amit általában egy Starbucks étteremben szoktak.

Bár mostanában visszaesett a cég részvényének az árfolyama, az idei évben továbbra is 51%-os emelkedésről van szó.

A Starbucks árfolyama a héten 5,29%-ot korrigált, így hétvégére 82,49 eurón zárt.

Oldalazás után esett a McDonald’s árfolyama

3,4%-ot esett a McDonald’s árfolyama az utóbbi egy hétben. Bár így is közel 20%-ot realizálhatott az, aki januárban hitt az étteremlánc emelkedésében. A cég tavasszal nyitotta meg “legkisebb üzletét” Svédországban. Igazából egy méhkast épített a vállalat környezetvédelmi okokból. Ugyanis az első úgynevezett McHive-ról van szó, amely két meghajtó ablakból, teraszból, kültéri ülésekből és reklámtáblákból áll. Ahelyett, hogy hamburgereket és krumplit szolgálna fel a gyorsétterem a rajongóinak, ez egy teljesen működő kaptár több ezer rovar számára, amelyet a NORD DDB svéd kreatív ügynökség épített. Az elmúlt évtized nagy részében a méhészek-elsősorban az Amerikai Egyesült Államokban és Európában-legalább 30 százalékos éves kaptárveszteséget jelentettek, lényegesen többet, mint amit normálisnak vagy fenntarthatónak mondhatunk. Valójában az USA-ban a vadon élő méhek negyedénél fennáll a kihalás veszélye.

A másik hír, hogy a McDonald’s az Egyesült Államokban található éttermeiben az emberi szervereket hang alapú technológiával szeretnék 2021-ig felváltani. A gyorséttermi lánc azt reméli, hogy az AI technológia hatékonyabbá teheti a megrendelési folyamatot.

A McDonald’s az elmúlt 1 év alatt 36,41%-ot emelkedett.

A Stryker a New York-i Női Fórumtól kap elismerést a nemi paritás elismerése jeléül

Az elnök-vezérigazgató, Kevin Lobo a Stryker igazgatótanácsában lévő igazgatónők számát megduplázta (kettőről négyre). Lobo elkötelezettsége a diverzitási szemlélet iránt a különböző iparágaknak és kultúráknak köszönhető, hiszen már sok helyen megfordult. A cél az, hogy mélyen meg kell érteni az értékek sokféleségét a szervezetben. A Stryker tervezi, hogy megszerezze a cég számára a testvérvállalatait, a Mobius Imaging-t és a Cardan Robotics-t, erre a műveletre 370 millió dollár készpénzt fizetne előre. További 130 millió dollár van az előkészítve az egyes fejlesztési és kereskedelmi mérföldkövek befejezése miatt.

A cég részvényének ára nehezen tud 220 dollár felé kerülni, de így is hatalmas emelkedésről van szó, hiszen két erős impulzus hatására már 40%-kal értékesebb az árfolyam most, mint év elején. A Stryker Corporation különleges sebészeti-és orvosi termékeket fejleszt, gyárt és forgalmaz és már 1983 óta a tőzsdén megtalálható. Piaci kapitalizációs tőkéje viszont meghaladja a 74,1 milliárd dollárt.

Jelenleg a Stryker részvény árfolyama 198 euró.

 

Egyedi részvények

 

A Coca-Cola részvénye éves szinten több, mint 24%-ot erősödött

A Coca-Cola Company üdítőital koncentrátumok és szörpök előállításával, marketingjével és forgalmazásával foglalkozik. A vállalat gyümölcs ízű, tartalmú italokat is gyárt, illetve forgalmaz. A Coca-Cola kis-és nagykereskedőkön keresztül hozza forgalomba termékeit. A társaság termékeit elsősorban a Coca-Cola, a Fanta, a Schweppes, a Sprite, a Thums Up, az Aquarius, a Dasani, a glacéau smartwater, Powerade, AdeS, Del Valle, Costa, Fuzetea nevek alatt forgalmazza. A Coca-Cola Company italkészítményeit a társaság tulajdonában lévő vagy ellenőrzött palackozási és disztribúciós szolgáltatók hálózatán keresztül, valamint független palackozó partnerek, forgalmazók, nagykereskedők és kiskereskedők útján kínálja.

A társaságot 1886-ban alapították, székhelye Atlanta. A cég alkalmazottainak száma 62.600 fő. Vezérigazgatója James Robert Quincey. A Coca-Cola 1981-óta van a tőzsdén 201.200 milliárd dollárnyi tőkével rendelkezik.  Osztaléka eléri éves szinten a 2,93%-t. A cég árbevétele 1981 óta folyamatosan nőtt, majd 2013-ban minimálisan megtorpant.

A Coca-Cola terméket John Pemberton amerikai gyógyszerész találta fel. Már feltalálásakor hitt abban, hogy óriási sikere lesz. Az új üdítőt először 1886. május 8-án adták el az atlantai Jacob’s Pharmacy gyógyszertárban. Az eredetileg gyógyhatású készítményként árult italt poharankénti 5 centes áron árulták. Pár évvel később a morfium függő John Pemberton fiára hagyta a cégét, aki azonnal el is adta. 1889-re Asa Candler megvásárolta a cég részvényeit, így egyedüli tulajdonosa lett összesen 2300 dollár befektetéssel. 1896-os beszámolóban Asa Candler, a Coca-Cola tulajdonosa 100 évre előre meghatározta a cég célját. 1919-ben egy befektetői csoport vásárolta meg 25 millió dollárért a céget, akik még abban az évben bevezették a new yorki-i tőzsdére. A Coca-Cola 1919 óta működik nyilvános részvénytársaságként. A nyilvános kibocsájtáskor 40 dollárért lehetett megvásárolni a papírt. 1920 végére azonban a részvényárfolyam több mint 50%-kal, 19,5 dollárra csökkent, mert a piac tartózkodóan ítélte meg a vállalat jövőbeli kilátásait. 1926-ban megkezdte az első nemzetközi értékesítéseket. 1938-ban 23,8 millió dolláros árbevételt ért el a cég. 1950-re már több mint 100 országban volt kapható a termék.

A Warren Buffett által vezetett Berskshire Hathaway 1988 óta tulajdonosa a cégnek, jelenleg 9,3%-ban. 30 éve eszében sincs eladni azt.

1993-ban már 10,7 milliárd rekesz üdítőt értékesítenek szerte a világon. 2016-ban világszinten eladott üdítők 44%-át adja a Coca-Cola. Több, mint 200 országban kapható. A Facebook után a második legnagyobb rajongói csoporttal rendelkezik, közel 100 millió fővel. 2014-ben a Coca-Cola HBC Magyarország több, mint 439 millió liter terméket értékesített. A vállalat 2012-ben 87,5 milliárd, 2013-ban 92 milliárd forint árbevételt ért el. 2016-ban a The Coca-Cola Company piaci értéke 181,200.milliárd dollár. 1886-ban ugyanezt a céget 2.300 dollárért adták el. Ez mára 78.800.000-szoros növekedést jelent.

2019-ben a Coca-Cola is a megújuló csomagolás felé kezdett nyitni. A zöld Colája ugyan nem jött be, de bíznak abban, hogy az újrahasznosításban éllovas lehet a vállalat. Ezért vagy újra betétdíjas terméket vagy a régi üvegeket kívánják forgalomba hozni.

A Coca-Cola részvény árfolyama ebben az évben 24,46%-ot emelkedett.

A General Mills 3,6%-os osztalékhozamot fizet éves szinten

A General Mills Inc. a világ vezető élelmiszeripari konszernjei közé tartozik. Az amerikai egyesült államokbeli vállalat fogyasztásra kész gabonapelyheket, süteményeket, készételeket, snack-féléket, tejtermékeket és fitness kukoricapelyheket gyárt.

A General Mills története 1856-ban kezdődött, ekkor még “Minneapolis Milling Company” néven. 1928-ban vették fel a General Mills nevet, amikor James Ford Bell üzletember 28 malmot és a Washburn-Crosby-t egyesítette. A cég televíziós sorozatokat is szponzorált 1941-től 1961-ig, többek között a “The Lone Ranger” sorozatot, a Rocky és Bakacsin kalandjai rajzfilmsorozatot, illetve a “The Life and Legend of Wyatt Earp” című western sorozatot.

1965-ben vették meg a Play-Doh-t gyártó “Rainbow Crafts” céget. 1970-ben jelent meg első “Monster” gabonapelyhük, amelyet a mai napig is forgalmaznak Halloween-kor az Egyesült Államokban. Legismertebb márkái között találjuk a Big G Cereals, a Häagen Dazs, a Pillsbury, a Green Giant, vagy az Old El Paso brandeket. De ide soroljuk a Betty Crockert is.

Március 26-án lezárult a Blue Buffalo Pet Products állateledel gyártó 7,8 milliárd dolláros akvizíciója. A március óta tapasztalt árfolyamveszteségek egyik oka a vállalat átvételének finanszírozása, de az árfolyamveszteségben közrejátszik a kismértékben növekvő nyereségek melletti forgalom visszaesés, továbbá a 2018-as nyereségre vonatkozó redukált előrejelzések is. A futó évre részvényenként csak 1%-os emelkedés várható. Mindezt az Egyesült Államok gazdasági virágzása okozta, illetve az alacsony nyereség okozója volt még magas nyersanyagár és a megnövekedett szállítási költség is. A General Mills nagyobb figyelmet kíván fordítani a költség oldalra is és tovább optimalizálják az értékesítési logisztikát is. A nyereség növelése érdekében néhány termék árát és a marzsot is emelni kívánják, vélhetően a csomagolások méretét megváltoztatják, szem előtt tartva a költség csökkentést. A sikeres és hosszútávra tervező befektetőknek, akik magas minőségű részvényeket keresnek, a General Mills ígéretes befektetést jelenthet. Az éves nettó árbevétel valójában a 2018. pénzügyi évben 10,1 milliárd dollárjáról 9,9 milliárd dollárra csökkent. A gabonapelyhek értékesítése a vállalatnak nemcsak a legnagyobb a szegmense, hanem a leginkább működőképes területe is. A General Mills osztalékot fizetett az elmúlt 30 évben 2:1 arányban. Jelenlegi éves osztalék kifizetése részvényenként eléri az 1,96 dollárt, 3,6%-os éves osztalék kifizetés mellett. Ez elég vonzó kifizetés, de az osztaléknövekedés üteme az utóbbi 10 évben lassult. A 2019. pénzügyi évében a társaság közel 1,2 milliárd dollárt fizetett osztalékként ki a befektetőinek. Ezen a szinten a kifizetési arány körülbelül 66%-a a vállalat teljes nyereségének A társaság meglehetősen erős tőkeáttétellel dolgozik.

A Blue Buffalo akvizíció lezajlott 2019-ben, 6 milliárd dollárral növelte az adósságterhelést, és a nettó EBIDTA adóssághányadot az 4,7 szeresre növelte, amely ebben a negyedévben már 3,9-szeresre csökkent.

A General Mills jelenleg a S&P500 vállalat tagja, idén 20,70%-ot erősödött a részvényárfolyama és részvényenkénti osztaléka negyedévente eléri a 0,44 eurót.

Küldjön üzenetet!