Jeff Bezos cége, az Amazon szó szerint szárnyal az online marketing terén, lesöpörve minden más internetes marketplace-t.

A siker viszont hatalmas felelősséggel is jár, mivel nem elég csak a fogyasztói társadalmat kiszolgálni, hanem saját munkatársaira, illetve a felhasználóira is figyelnie kell a cégnek. Az Amazon hírneve az utóbbi pár hónapban igen erősen meggyengült, „köszönhetően” az agresszív piaci stratégiának és annak a hírnek, hogy a legtöbb dolgozó nem megfelelő munkakörülmények közt végzi napi feladatait. Ennek ellenére a vállalat igyekszik jó példát mutatni mindenki számára.

Nemrégiben történt, hogy egy, az Amazon által igen nagy körben fogyó elektromos roller idézett elő halálos balesetet, mivel az helytelenül volt használva. Pontosítva a hírek szerint a gyártó nem hívta fel a figyelmet, hogy a járművet szigorúan tilos közúti forgalomban használni. Emiatt szigorításokat vezettek be, így az Amazon a vásárlókra igen nagy figyelmet fordít, így rögtön intézkedtek a megfelelő tájékoztatások kihelyezéséről bizonyos eszközök használatával kapcsolatosan. Ez a figyelem viszont nem mondható el az online felületen kereskedőkről. Jeff Peterson egy igen sikeres kereskedő az Amazon-on. Nemrégiben viszont felhasználó fiókját hacker támadás érte, melyben anyagi károkat szenvedett. Annak ellenére, hogy az Amazon-t szinte bármilyen formában el lehet érni (telefon, support, e-mail) a felhasználó nem kapott semmilyen segítséget a vállalattól. Sokak szerint az oka a hacker támadásnak, hogy Jeff nem vásárolta meg a havonta 5000 dolláros Amazon programot, mellyen egy valós személytől tudunk segítséget kérni az ilyen problémák terén.

A vállalat több mint 2,5 millió felhasználóval rendelkezik, mely éves szinten $42.7 milliárd dolláros bevételt jelent a cégnek. Az Amazon a szerda esti amerikai tőzsdekorrekció ellenére csak 1,31%-os mínusszal zárta a hetet.

Küldjön üzenetet!