Tudjuk, hogy Kína legnagyobb e-kereskedelmi vállalata, az Alibaba nem elégszik meg csak a keleti régióval és az elmúlt hónapokban többször is tett lépéseket a Kínán kívüli terjeszkedés területén.

A friss hírek alapján újabb lépést tesz ezen ügyben az Alibaba, mivel felvásárolta a Netease nevezetű online hirdetőcéget, melynek segítségével szeretné létrehozni világ legnagyobb határon túli e-hirdetési platformját. A befektetés 2 milliárd dollárba került a vállalatnak és a tervek szerint a kivitelezése Tmall névre hallgató platform fejlesztésével fog történni. A Tmall menedzsere, Alvin Liu vette át a vezérigazgatói pozíciót, viszont a vállalat még így is szabadon működhet az Alibaba befolyása nélkül. A cég a külföldi divat, kozmetikai és elektronikai termékek forgalmazására szakosodott Kínában. A Tmall már így is Kína e-hirdetési piacának 34%-át birtokolja, viszont szakértők szerint a cég befektetésének következtében ez a szám akár meg is kétszereződhet az év végére.

Ezen kívül a vállalat 700 millió dollárt fektet be a NetEase felhő alapú zenei rendszerébe. Az Alibaba Group kibővítette partneri kapcsolatát Ruandával, miközben az ország beleegyezett abba, hogy további ruandai termékeket importál Kínába. Az Alibaba cserébe négyéves képzési programot indít a ruandai hallgatók számára a határokon átnyúló e-kereskedelem megtanulására.

A vállalat részvényei 1,01%-kal nőttek a napokban.

Küldjön üzenetet!