Vasárnap az Alibaba kereskedelmi óriás bemutatta első európai áruházát Madridban, a város egyik leghíresebb bevásárlóközpontjában.

A Xanadu bevásárlóház új üzlete az AliExpress, és úgy működik, mint egy bemutatóterem, ahol a vásárlók jöhetnek, böngészhetnek és kipróbálhatják a termékkínálatot, majd online vásárolhatnak, hasonlóan, mint egy Tesla szalonban. Itt több, mint 60 márka 100 termékét találhatja majd meg a vásárló.

Az európai terjeszkedés része az Alibaba nagy tervének, hogy növelje globális piaci részesedését és ezzel szeretné átvenni az Amazon-tól az első helyet. Míg az Alibaba a kínai piaci részesedés 56%-át birtokolja, és felhasználói bázisa gyorsan növekszik – évente 674 millió ember vásárol aktívan a platformon, és az elmúlt negyedévben 121 millió aktív felhasználót adott hozzá – még mindig van lehetősége arra, hogy lépést tartson az Amazon-nal nemzetközi szinten. Az cég nemcsak Európa felé veszi viszont az irányt. A társaság emellett erőfeszítéseket tett az USA-ban folytatott üzleti nagykereskedelmi oldalának bővítésére, amit az Alibaba.com platformon hajtanak végre. Júliusban a Business Insider Bethany Biron arról számolt be, hogy a vállalat új digitális eszközöket vezet be az Egyesült Államok belföldi kereskedelmének ösztönzésére, a 23,9 milliárd dolláros B2B piacon való részesedésük növelése érdekében.

Az Alibaba az elmúlt 3 hónap alatt16,62%-ot, míg az elmúlt héten 7,16%-ot emelkedett.

Küldjön üzenetet!